Såja. Då börjar snart dagens äventyr
Din inkommande kärra från Geneve (C-GFAJ) är försenad 30-50 minuter beroende på källa. AC835 är schemalagd GVA-YUL-YYZ med samma fysiska flygplan. Antar att alla passagerare som skall vidare till Toronto skall ut ur planet, passera passkontroll och sedan gå ombord igen. Under tiden skall planet städas. Tittar man på flightradar brukar de behöva cirka 2 timmar för processen så med lite otur är du inte iväg förrän 17:00. Å andra sidan borde just det inte vara något hinder för att du skall hinna din nästa flight till Munchen.
OM uppgifterna på flightradar stämmer är även det inkommande planet som skall ta dig till Munchen ordentligt försenat.
AC846 skall enligt uppgift beflygas av C-FIVM som just nu utför AC32 från Beijing. Det planet skall landa 21:18 snarare än 18:35. Så att det skall gå i tid som AC846 (20:20) är väl högst tveksamt. Dock är ju Toronto deras hemmabas så ett flygplansbyte borde inte vara omöjligt att få till. Trackrecord för de senaste fem dagarnas AC846 är dock 61min, 127min, 56min, 35min och 24min så statistiken kanske inte ser helt lysande ut...
Hursomhaver, trevlig resa, lycka till och håll oss uppdaterade
EDIT: Vart nog en tankevurpa här? Om AC32 lämnar Beijing 08JAN på kvällen landar det nog i Toronto den 07JAN på kvällen tror jag. Och i så fall har nog planet stått på backen i ett dygn! Den där datumlinjen gör mig redigt förvirrad... Även när jag är nykter
EDIT IGEN: Planet landar nog ungefär samma klockslag som det startar när jag tänker efter en gång till... Och i så fall är det försenat! Äh va fan. Det är bättre om du rapporterar hur det går