Senaste nytt

Semilive: Varför 63h resa är roligare än 31h - CES 2017 rapportering

Incheckat bagage eller inte?!

• Total voters
    94
Har även Montreal denna typ av underjordiska värld? Häftigt. Har bara sett Torontos men det verkar som om de flesta städer i Canada är anammat konceptet... Borde vara något för vissa svenska städer också ;)

Montreals är ännu större än Toronto. Störst i världen vill jag minnas att jag läst.

Det fanns tre Marriott här jag är på Fairfield. Den på flygplatsen var full.
Aha, det förklarar saken. Marriott brand, men inte Marriott hotel (lite som det är förvirrande att man både har Hilton brand och Hilton Hotels).

Det som ligger i anslutning till terminalen är väldigt trevligt. Och som alltid ett par klasser över ett Fairfield Inn :)

Jag gillar pool på flygplatshotell. Det är så få som använder dom. Var ensam i morse på det jag är på. Igår kväll jag och en Japan som plaskade i typ 5 min.
I know! Jag använder alltid poolen om det finns, även om jag bara simmar en längd.

Plastbricka, plastkopp, plastmugg, plasttallrik. Enda gången jag fått porslin på den här resan är ombord på SN och UA. :)
2017-01-08 09.19.07.jpg

Skönt dopp dock inget omklädningsrum så man fick byta om på toaletten. Gym med några maskiner där bakom.
2017-01-08 09.35.48.jpg

Nu ska jag checka ut och beräknar vara på flygplatsen om 30 min ca. Hoppas bara att det var Air Canada Rouge som öppnade 2h innan avgång och att inte "riktiga" Air Canada kör samma sak. Vill ju lounga så länge som möjligt istället för att sitta och vänta landside.

Platser
När jag flög över med SN så kom jag på mig själv att jag nog inte tyckte om 1A speciellt mycket. Typiskt för nu har jag 1K på både YUL-YYZ och YYZ-MUC flighten. Ser inte om det finns lediga nu men det blir jag ju varse när jag ska checka in. Funderar på att byta till platser längre bak på A330´n jag ska flyga med och till lilla kabinen på 777´an senare. Vad tror ni om det?

777
upload_2017-1-8_7-32-1.png

A330
upload_2017-1-8_7-32-35.png

Last edited:
Jag satt på 1K i deras dreamliner och trivdes bra där framme. Vet inte om det är samma kabin på 777. Sitter helst långt fram då man blir serverad först
Ok. Läste på FlyerTalk att rad 1 saknar fönster så man får luta sig fram för att se något. Försöker nog flytta bak något samt A plats då det verkar vara bäst utsikt mellan YUL-YYZ.

Såja. Då börjar snart dagens äventyr ;)

Din inkommande kärra från Geneve (C-GFAJ) är försenad 30-50 minuter beroende på källa. AC835 är schemalagd GVA-YUL-YYZ med samma fysiska flygplan. Antar att alla passagerare som skall vidare till Toronto skall ut ur planet, passera passkontroll och sedan gå ombord igen. Under tiden skall planet städas. Tittar man på flightradar brukar de behöva cirka 2 timmar för processen så med lite otur är du inte iväg förrän 17:00. Å andra sidan borde just det inte vara något hinder för att du skall hinna din nästa flight till Munchen.

OM uppgifterna på flightradar stämmer är även det inkommande planet som skall ta dig till Munchen ordentligt försenat. :(

AC846 skall enligt uppgift beflygas av C-FIVM som just nu utför AC32 från Beijing. Det planet skall landa 21:18 snarare än 18:35. Så att det skall gå i tid som AC846 (20:20) är väl högst tveksamt. Dock är ju Toronto deras hemmabas så ett flygplansbyte borde inte vara omöjligt att få till. Trackrecord för de senaste fem dagarnas AC846 är dock 61min, 127min, 56min, 35min och 24min så statistiken kanske inte ser helt lysande ut...

Hursomhaver, trevlig resa, lycka till och håll oss uppdaterade :)

EDIT: Vart nog en tankevurpa här? Om AC32 lämnar Beijing 08JAN på kvällen landar det nog i Toronto den 07JAN på kvällen tror jag. Och i så fall har nog planet stått på backen i ett dygn! Den där datumlinjen gör mig redigt förvirrad... Även när jag är nykter ;)

EDIT IGEN: Planet landar nog ungefär samma klockslag som det startar när jag tänker efter en gång till... Och i så fall är det försenat! Äh va fan. Det är bättre om du rapporterar hur det går :)

Last edited:
För er som inte varit på CES så kan jag säga att det är stort. Riktigt stort! Faktum är att det går inte att beskriva med utan att ha varit där hur mycket det finns att titta på.

Förra året trodde jag att jag gått igenom hela LVCC (Las Vegas Convention Center) när det visade sig att jag varit i 1 (en) hall.... av totalt 12 (i olika storlekar) här på LVCC. Detta är alltså bara på LVCC. Jag inte ens tittat på Tech West eller Tech South som håller till på Sands Expo/The Venetian, The Palazzo, Wynn, Aria, Cosmopolitan och Vdara. Dessa delar är dock lite mer för återförsäljare/representanter för import/export medan East är för konsumenter.
Har du varit på mässan i Düsseldorf?

Såja. Då börjar snart dagens äventyr ;)

Din inkommande kärra från Geneve (C-GFAJ) är försenad 30-50 minuter beroende på källa. AC835 är schemalagd GVA-YUL-YYZ med samma fysiska flygplan. Antar att alla passagerare som skall vidare till Toronto skall ut ur planet, passera passkontroll och sedan gå ombord igen. Under tiden skall planet städas. Tittar man på flightradar brukar de behöva cirka 2 timmar för processen så med lite otur är du inte iväg förrän 17:00. Å andra sidan borde just det inte vara något hinder för att du skall hinna din nästa flight till Munchen.

OM uppgifterna på flightradar stämmer är även det inkommande planet som skall ta dig till Munchen ordentligt försenat. :(

AC846 skall enligt uppgift beflygas av C-FIVM som just nu utför AC32 från Beijing. Det planet skall landa 21:18 snarare än 18:35. Så att det skall gå i tid som AC846 (20:20) är väl högst tveksamt. Dock är ju Toronto deras hemmabas så ett flygplansbyte borde inte vara omöjligt att få till. Trackrecord för de senaste fem dagarnas AC846 är dock 61min, 127min, 56min, 35min och 24min så statistiken kanske inte ser helt lysande ut...

Hursomhaver, trevlig resa, lycka till och håll oss uppdaterade :)

EDIT: Vart nog en tankevurpa här? Om AC32 lämnar Beijing 08JAN på kvällen landar det nog i Toronto den 07JAN på kvällen tror jag. Och i så fall har nog planet stått på backen i ett dygn! Den där datumlinjen gör mig redigt förvirrad... Även när jag är nykter ;)

EDIT IGEN: Planet landar nog ungefär samma klockslag som det startar när jag tänker efter en gång till... Och i så fall är det försenat! Äh va fan. Det är bättre om du rapporterar hur det går :)

Tackar! Ska se om jag kan se något på flightradar24 när jag kommer in i loungen som öppnar kl12:15.

Har 2h 46min i Toronto och 1h 55min i München. Typiskt om det blir försenat så jag inte hinner lounga!

Edit: Nu kom precis gate change meddelande vilket kanske kan tyda på att man förväntar en försening. Bara de inte byter flyg till en A320 eller liknande. Hela idéen med det här stoppet var att testa deras A330 business.

Utanför står den här kärran:
45137d3aecdcffee164a8102a2f3322e.jpg

Last edited:
Toppen