Senaste nytt

Semilive: Varför 63h resa är roligare än 31h - CES 2017 rapportering

Incheckat bagage eller inte?!

• Total voters
    94
Hmmm gjorde precis som igår när jag la upp detta men ändå kommer alla bilderna som en klump (också) längst ner i posten. Vet inte om det påverkar hur sidan laddas eller om det går att ta bort utan att paja kopplingen till texten så jag låter det vara just nu.

Det beror nog på att du laddar upp typ 30 bilder och sidan bara lägger in 20 bilder i inlägget. De bilder som du inte använder, men har laddat upp, hamnar längst ned som bilagor.

Ser skoj ut men jag blir trött bara av att titta på alla bilder. Tur att du har ditt jobb och inte jag.

Men 4 plus i Las Vegas, var det dagtid?

Hmmm gjorde precis som igår när jag la upp detta men ändå kommer alla bilderna som en klump (också) längst ner i posten. Vet inte om det påverkar hur sidan laddas eller om det går att ta bort utan att paja kopplingen till texten så jag låter det vara just nu.

Det beror nog på att du laddar upp typ 30 bilder och sidan bara lägger in 20 bilder i inlägget. De bilder som du inte använder, men har laddat upp, hamnar längst ned som bilagor.

Precis som @kaktusen säger så är de bilder som inte är med i inlägget längst ner som extra bilagor.
Jag gör alltid längre rapporter från datorn och väljer "lägga till alla" eller vad det nu står, så kopplas alla bilder direkt i inlägget sen får man pussla så de hamnar rätt bara vilket kan ta en evighet :)

Ser skoj ut men jag blir trött bara av att titta på alla bilder. Tur att du har ditt jobb och inte jag.

Men 4 plus i Las Vegas, var det dagtid?
Ja på morgonen. Blev 10 på dagen. Igår kväll när jag kom till hotellet var det 0. I morse +1 och nu +6 (kl11:32 lokal tid). :)

mvh
Väderleksrapporten

Precis som @kaktusen säger så är de bilder som inte är med i inlägget längst ner som extra bilagor.
Jag gör alltid längre rapporter från datorn och väljer "lägga till alla" eller vad det nu står, så kopplas alla bilder direkt i inlägget sen får man pussla så de hamnar rätt bara vilket kan ta en evighet :)
Exakt det var så jag gjorde. Infogade alla men sen kom jag på att vissa inte behövde vara med och istället för att klicka på "ta bort" längst ner så tog jag bara bort de från inlägget. Har rapporterat om någon kan ta bort. Tack.

Nu ska jag packa och ta shuttle till flygplatsen. Får se när dag 3 av CES kommer. Troligtvis i Montreal där jag ju har 15h (zZzZzZ) timmar att slå av.

Typiskt! Ville inte hänga kvar på hotellet så tog första bästa shuttle hit. Incheck öppnar inte för om 1h så nu sitter jag här och häckar på Starbucks.

Intressant dock att sitta och lyssna på folk när de pratar flyg. "Yeah I love Air Canada Rouge First Class "

Litegrann som tjejen på ett SAS flyg en gång som tyckte nödutgångplats med extra benutrymme samt gardinen (framför!) var så lyxigt att hon trodde hon flög businessclass (jo hon ringde och sa det till någon).

Instruktionen behövs... Bordet hoppar ut som en giljotin mot magen, sladdrar till position och är som vanligt för lågt.
1e61290f178673d35751838c98eeef9c.jpg

42f4bb60710111d0677b95168d975c46.jpg
Glömde tillägga:
Efter live demo från flygvärdinnan så gick det att höja bordet med ett snäpp.

Har inte sett röken av något amenity kit än med det kanske kommer...?
Flygvärdinnan lovade att hon lagt ett kit på min plats och att någon måste ha tagit två. Det fanns inga extra så 1h innan landing kom hon med ett kit som skulle vara för returresan. Hoppas det gick bra ändå för den passageraren.

Skulle checka in när personalen meddelade att jag inte hade något eTA.

eT what...?

It will be quick to apply, they said.
2017-01-07 14.00.42.jpg

upload_2017-1-7_14-12-34.png

Edit: Det GICK fort! 3 minuter.
Your application for an Electronic Travel Authorization (eTA) has been approved. You are now authorized to travel to Canada by air.

Toppen