Hade motionscykeln någon funktion som gjorde att man var tvungen att trampa för att datorn skulle fungera ? ;-)
Haha jag vet inte. Den fungerade inte när jag var där och fotade.
Tänkte inte på det när jag satt på flyget men när vi boardade var det ljust och redan när vi taxade och lyfte så var det mörkt ute. Molnfritt hela vägen så den ena staden efter den andra swishade förbi under oss.
Där står den, DY7104 och 9h direktflyg till ARN mot mina 45h. Kan ju erkänna att jag var bra sugen att hoppa på den istället just där och då.
Fin avgång från Las Vegas... 1 år till nästa gång.
Ankomst Montreal
4h 37min i ekonomiklass i en A319 gick ju bra ändå. IFE bestod av en helt OK app som man fick ladda ner innan avgång där alla filmer och så fanns. Utbudet var typ Die Hard 1, Oceans 11 osv.... skippade filmen och lyssnade lite Spotify istället innan jag somnade. Sov nästan 3h totalt med en liten ät/dricka paus där emellan. Mina medpassagerarna klagade på det ena och det andra med Rouge samt påpekade att allt kostade pengar (vilket det iof gjorde enligt menyn) men jag betalade då aldrig så verkade vara inkl på den här flygningen. Supertrevlig personal som var snabba på att hjälpa till när man plingade samt hjälpte till att plocka ner jackor och grejer under flygningen.
Killen bredvid mig berättade att han var bokad på flyget i morse LAS-YUL men de var överbokade då också och ropade ut vid gaten om någon frivilligt ville stå över för 400 USD. Ingen svarade så då valdes han och en kille som skulle vidare till CDG ut som vardera fick 1250 USD för besväret. CDG killen missade sin connection dock men det kanske var värt det ändå.
Gick av nästan sist så jag kunde fota lite. Ser OK ut men inget jag skulle betalat dyra pengar för att uppgradera till när jag tänker efter så här efter flygningen.
Gick av flyget, genom passkontrollen och kom precis till utgången där jag fick sin på den här skylten:
"You MUST get your bags before leaving"
Jaha fast incheckningen i LAS sa ju att de var incheckade hela vägen och mina taggar säger också det.
Då kom jag ihåg att hon sa något som "split flights". Har inte hört uttrycket förut men gick ändå för att kolla om väskorna fanns på bandet, vilket de gjorde.
Funderade på om jag skulle sova på flygplatsen bara, sådär som unga backpackers gör nu för tiden... men en trött sliten halvgammal småbarnsfar behöver sin skönhetssömn och var inte så sugen på att ligga här på golvet.
Så efter lite runtringande till ett par hotell i närheten där alla låg på 100-300 CAD (700-2100 SEK ca) så föll valet på Marriott för 165 CAD inkl tax, frukost, shuttle och pool/spa som ska utnyttjas imorgon.
Hade inte riktigt tänkt på att det är vinter här. -16 feels like -24 säger appen. Huvva!
Ankom hotellet efter 4min shuttlebus färd och checkade snabbt in i ett trevligt rum på 9:e våningen.
Nu ska det sovas så bilderna från CES dag 3 kommer tyvärr imorgon (eller vilken dag och tid det nu är). Klockan är iallafall 03:09 här den 7/1.
Senare idag blir det ju mycket trevligare flygningar med en kort 1h A330 färd i Business (hoppas på gamla kabinen att jämföra med) och sedan 777 till MUC.
God natt!