Hade motionscykeln någon funktion som gjorde att man var tvungen att trampa för att datorn skulle fungera ? ;-)Brandten skrev:Perfekt på kontoret (eller på gymmet) ingen ursäkt att inte träna.Klicka för att utvidga...
Haha jag vet inte. Den fungerade inte när jag var där och fotade.KNA skrev:Hade motionscykeln någon funktion som gjorde att man var tvungen att trampa för att datorn skulle fungera ? ;-)Klicka för att utvidga...
Vilket äventyr! Tack för att du delar med dig om "en vanlig tjänsteresa".Brandten skrev:(eller vilken dag och tid det nu är).Klicka för att utvidga...
Canadien skrev:Montreal i Januari kan vara extremt. Har flera gånger fått is innanför glasögonen efter ett par minuters promenad. Det finns en anledning till att de byggt gångar under jord i city mellan alla köpcenterkvarter.Klicka för att utvidga...
Det fanns tre Marriott här jag är på Fairfield. Den på flygplatsen var full.mha321 skrev:Shuttle? Marriott på YUL ligger väl så man promenerar inomhus till det, i änden på terminalen?Klicka för att utvidga...
Coolt! Nu hinner jag inte in till stan för att kolla men kanske nästa gång.Canadien skrev:Montreal i Januari kan vara extremt. Har flera gånger fått is innanför glasögonen efter ett par minuters promenad. Det finns en anledning till att de byggt gångar under jord i city mellan alla köpcenterkvarter.Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Har även Montreal denna typ av underjordiska värld? Häftigt. Har bara sett Torontos men det verkar som om de flesta städer i Canada är anammat konceptet... Borde vara något för vissa svenska städer ocksåKlicka för att utvidga...
Aha, det förklarar saken. Marriott brand, men inte Marriott hotel (lite som det är förvirrande att man både har Hilton brand och Hilton Hotels).Brandten skrev:Det fanns tre Marriott här jag är på Fairfield. Den på flygplatsen var full.Klicka för att utvidga...
I know! Jag använder alltid poolen om det finns, även om jag bara simmar en längd.Johanna skrev:Jag gillar pool på flygplatshotell. Det är så få som använder dom. Var ensam i morse på det jag är på. Igår kväll jag och en Japan som plaskade i typ 5 min.Klicka för att utvidga...
Ok. Läste på FlyerTalk att rad 1 saknar fönster så man får luta sig fram för att se något. Försöker nog flytta bak något samt A plats då det verkar vara bäst utsikt mellan YUL-YYZ.palmen skrev:Jag satt på 1K i deras dreamliner och trivdes bra där framme. Vet inte om det är samma kabin på 777. Sitter helst långt fram då man blir serverad förstKlicka för att utvidga...
OK, då hade jag valt bort den raden, fönster är viktigt för migBrandten skrev:Ok. Läste på FlyerTalk att rad 1 saknar fönster så man får luta sig fram för att se något. Försöker nog flytta bak något samt A plats då det verkar vara bäst utsikt mellan YUL-YYZ.Klicka för att utvidga...
Vill minnas att Kanadas huvudstad Ottawa är världens näst kallaste huvudstad, så Montreal kan inte vara långt borta, i dubbel bemärkelse.Canadien skrev:Montreal i Januari kan vara extremt.Klicka för att utvidga...
Har du varit på mässan i Düsseldorf?Brandten skrev:För er som inte varit på CES så kan jag säga att det är stort. Riktigt stort! Faktum är att det går inte att beskriva med utan att ha varit där hur mycket det finns att titta på.Förra året trodde jag att jag gått igenom hela LVCC (Las Vegas Convention Center) när det visade sig att jag varit i 1 (en) hall.... av totalt 12 (i olika storlekar) här på LVCC. Detta är alltså bara på LVCC. Jag inte ens tittat på Tech West eller Tech South som håller till på Sands Expo/The Venetian, The Palazzo, Wynn, Aria, Cosmopolitan och Vdara. Dessa delar är dock lite mer för återförsäljare/representanter för import/export medan East är för konsumenter.Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Såja. Då börjar snart dagens äventyrDin inkommande kärra från Geneve (C-GFAJ) är försenad 30-50 minuter beroende på källa. AC835 är schemalagd GVA-YUL-YYZ med samma fysiska flygplan. Antar att alla passagerare som skall vidare till Toronto skall ut ur planet, passera passkontroll och sedan gå ombord igen. Under tiden skall planet städas. Tittar man på flightradar brukar de behöva cirka 2 timmar för processen så med lite otur är du inte iväg förrän 17:00. Å andra sidan borde just det inte vara något hinder för att du skall hinna din nästa flight till Munchen.OM uppgifterna på flightradar stämmer är även det inkommande planet som skall ta dig till Munchen ordentligt försenat.AC846 skall enligt uppgift beflygas av C-FIVM som just nu utför AC32 från Beijing. Det planet skall landa 21:18 snarare än 18:35. Så att det skall gå i tid som AC846 (20:20) är väl högst tveksamt. Dock är ju Toronto deras hemmabas så ett flygplansbyte borde inte vara omöjligt att få till. Trackrecord för de senaste fem dagarnas AC846 är dock 61min, 127min, 56min, 35min och 24min så statistiken kanske inte ser helt lysande ut...Hursomhaver, trevlig resa, lycka till och håll oss uppdateradeEDIT: Vart nog en tankevurpa här? Om AC32 lämnar Beijing 08JAN på kvällen landar det nog i Toronto den 07JAN på kvällen tror jag. Och i så fall har nog planet stått på backen i ett dygn! Den där datumlinjen gör mig redigt förvirrad... Även när jag är nykterEDIT IGEN: Planet landar nog ungefär samma klockslag som det startar när jag tänker efter en gång till... Och i så fall är det försenat! Äh va fan. Det är bättre om du rapporterar hur det gårKlicka för att utvidga...