Senaste nytt
Sitter i loungen här på nya flygplatsen i Istanbul för första gången. Jag är ruskigt impad! Här kan man verkligen äta ihjäl sig.

Boarding om 40 min! Vet inte hur det ser ut med wifi ombord.

Nu till mitt besök i Istanbul

Jag var som sagt väldigt trött idag - så blev en riktig lugn dag. Det slutade med att jag tog mig till Taksim Square och vandrade runt lite i det området samt fikade, innan det var dags att ta sig tillbaka till hotellet för dusch och ompackning.

Hilton Garden Inn erbjöd sig Late check out till 19:00 - men jag önskade enbart till 15:,00. Det uppskattades.

Här kommer lite bilder från Istanbul - vi kan konstatera att jag får se till att göra en ordentlig weekendresa hit snart. Tror denna staden har potential till att bli en personlig favorit!

8FE85D27-64BB-400F-A8E4-0A2290D8AC8E.jpeg

Tydligen finns det ett industrimuseum som hade MYCKET flygplan etc. hann se lite av det medan jag flög förbi i en taxi.
534318D8-E8F9-4C13-85F3-6091D2BA6F2F.jpeg

Baklava, lemonad och te vid Taksim Square :)
691B4083-0002-4B91-A792-3EA6E7532A13.jpeg

Lurad av en UberChaufför. Fick dock hjälp i efterhand av Uber direkt. Utöver det så blev jag lurad/hotad av taxichauffören igår. Här finns det definitivt potential till förbättring...

Vad hände med taxichaufförerna, hur blev du lurad?

Igår kom vi fram till 130TL till hotellet. Några kilometer efter flygplatsen körde hans polare upp och de började snacka genom rutan. Sedan vände han sig om och krävde 500TL och sa att de annars kommer köra mig till fel del av stan... Jag kände mig inte riktigt pepp på att bråka, och vare sig han eller personerna i andra bilen såg supertrevliga ut, så förklarade för honom att jag enbart har 200TL kontant - vilket han då tillslut gick med på...

Tidigare idag så krävde uberchauffören att jag skulle betala i cash, trots att det drogs på kortet. Han vägrade öppna bildörren när vi kommit fram. Betalade snällt och löste det i efterhand med Ubersupporten. Gäller att inte fokusera på det negativa :D

4847517E-1BFA-4C00-9488-13B73E0D212C.png

Ubern till flygplatsen gick dock alldeles smärtfritt och bra :)

Last edited:
Igår kom vi fram till 130TL till hotellet. Några kilometer efter flygplatsen körde hans polare upp och de började snacka genom rutan. Sedan vände han sig om och krävde 500TL och sa att de annars kommer köra mig till fel del av stan... Jag kände mig inte riktigt pepp på att bråka, och vare sig han eller personerna i andra bilen såg supertrevliga ut, så förklarade för honom att jag enbart har 200TL kontant - vilket han då tillslut gick med på...

Tidigare idag så krävde uberchauffören att jag skulle betala i cash, trots att det drogs på kortet. Han vägrade öppna bildörren när vi kommit fram. Betalade snällt och löste det i efterhand med Ubersupporten. Gäller att inte fokusera på det negativa :D

Visa bifogad bild 97022

Ubern till flygplatsen gick dock alldeles smärtfritt och bra :)
Otrevlig upplevelse, speciellt när man är turist.

Toppen