Senaste nytt

[SEMI-LIVE]Reserapport: Att flyga 5 olika First Class på samma bokning

palmen

Moderator
Bara köttbiten får mig att vilja flyga ANA F igen. I övrigt är det intressant hur din sammanfattning är i princip precis samma åsikter som jag själv hade. Svårt för det övertrevliga men allt annat var OK. Jag tog en vinröd Amenity kit och var inte överförtjust i "snäckskals-looken".

Tack för rapporten! Har du testat alla F som finns nu? (inom *A)
Swiss, United, Air India och Air China är kvar (finns säkert fler som jag inte kommer på). Nog för att jag testat Singapore First också men den räknas dock inte riktigt (rapport om det kommer senare)
 

011430121

Medlem
När väl förrätten kommer in blir det betydligt bättre för mina smaklökar. Även om det inte är en traditionell caviar-severing får jag en liten burk med Miyazaki Caviar 1983 (om någon har mer info om vad detta är för caviar får ni gärna kommentera det) till förrätten som är grymt god. Jag kan nog sträcka mig till att det är topp 3 av de godaste förrätterna jag ätit. Till förrätten så dricker jag lite Krug som ANA väljer att servera i riktiga vinglas med följande motivering ”To bring out its full flavors and aromas in the sky environment”.

Hur ska ANA lyckas med oxfilé gjord på Wagyu? Man har ju varit med om en och annan ”förstörd” köttbit uppe i luften. Svaret är nog att det är bland det godaste jag ätit och den serveras medium rare, inte ens en tillstymmelse till att den skulle vara medium. Köttet serveras på en liten potatiskaka med lite grönsaker på toppen. Denna huvudrätt skulle jag mer än gärna betala för på en restaurang, riktigt gott.
11 maj är jag bokad på ANA från Frankfurt till Haneda i F hoppas att det är Caviar servering, måste säga att jag känner mig lite bordus när jag dricker en vodka snaps och öl till Caviar ombord på flyget. Antar att det inte serveras Wagyu på flygningar från Europa till Japan.
@palmen, mycket trevligt skrivit (som vanligt) väntar med spänning på nästa del.
 

palmen

Moderator
11 maj är jag bokad på ANA från Frankfurt till Haneda i F hoppas att det är Caviar servering, måste säga att jag känner mig lite bordus när jag dricker en vodka snaps och öl till Caviar ombord på flyget. Antar att det inte serveras Wagyu på flygningar från Europa till Japan.
@palmen, mycket trevligt skrivit (som vanligt) väntar med spänning på nästa del.
Tror inte ANA kör caviar servering, brukar dock finnas en förrätt som innehåller caviar.
 

kajjan85

Medlem
Tror inte ANA kör caviar servering, brukar dock finnas en förrätt som innehåller caviar.

Jag fick en liten burk till den andra förrätten HND-FRA.

IMG_20170223_122856158.jpg
 

palmen

Moderator

Dr. Miles

Expert
Även om det inte är en traditionell caviar-severing får jag en liten burk med Miyazaki Caviar 1983 (om någon har mer info om vad detta är för caviar får ni gärna kommentera det) till förrätten som är grymt god. Jag kan nog sträcka mig till att det är topp 3 av de godaste förrätterna jag ätit.
Miyazaki Caviar 1983 kommer från provinsen Miyazaki i södra Japan.
Enligt dokumentärprogrammet, det tar 6-10 år innan man kan få kaviar från stör.


Från sekvens 24:13 handlar det om Miyazaki Caviar 1983 och där kan ni se hur de odlar stör och behandlar kaviaren.
 

JohnnyWilde

Medlem
Samma sorts burk jag fick, syftade på att det inte var "riktig" Caviar servering.


Tror inte den säljs ombord, tittade bara priset på välkänd onlineshop i UK och tog priset där ifrån.
Nja du såg nog priset på Hibiki 17 då 21 ligger på 55000 ¥ (5000 kr)Taxfree på Haneda.
Har aldrig sett den säljas någon annanstans tyvärr
En fullständigt makalöst bra whisky som är orsak i sig att välja ANA.
 

Dr. Miles

Expert
Toppen