Då backar vi bandet lite till 1 vecka sedan då det var premiär för min del att flyga Singapore Airlines i business på longhaul.
Singapore - Johannesburg var sträckan jag skulle flyga med en A350-900, där jag valt säte 19K.
Servicemässigt var nog detta en av de absolut bästa flighter jag haft i business, men det finns mer att jobba på med maten och framförallt ölutbudet ombord.
Varför då? Är väl samma stol? Och sitta i nosen är ju alltid kul.Fast det där med att vilja välja Boeing 747 framför Airbus 380 när du åker BA First får du nog ta och ändra på. Du gjorde helt rätt här med att åka Airbus 380 bägge vägarna skulle jag säga!
Stämmer att den bara serveras på NZ linje.Jag har fått bra öl på Singapore Airlines, Hapi Daze från Garage Project. Kanske var det bara en lokal grej mellan NZ och Singapore. Hoppas de fortsätter satsa på sånt här.
Visa bifogad bild 94613
Visa bifogad bild 94614
Jag valde dessa platser någon vecka innan avgång. Hade valt andra platser innan vid bokning men ändrade sedan efter att ha läst lite rapporter.Jag lyckades seata mig och mitt sällskap på 19A, D och F på Singapores flyg SIN-ARN, det utan är ha någon status (EBS). När vi bokade resan, kanske åtta månader sedan tog jag 19D då vi har infant, övriga på rad 20. 19 ska ju vara blockad för alla utan infant eller hög status på Singapore Airlines. Min förhoppning var att 19D skulle avskräcka folk att sätta sig i närheten och ge mig möjlighet att ta plats på rad 19 för övriga när incheckningen öppnade 48 timmar innan avfärd. Testade att flytta på oss två månader innan avfärd, sidan slog ifrån och sa att det inte gick, men för någon vecka sedan gick det att välja rad 19 trots att det var cirka en månad kvar till avfärd. Bugg eller inte, det gjorde i alla fall mig glad.