Senaste nytt

[Semi-Live]En oförglömlig sommarsemester

Hej Kina! Funkar bra med surf här!
Air China levererade en grym service, betydligt bättre än sas. Maten var också bra så att oroa mig för att gå hungrig var lite i onödan.

Sitter i bilen till muren nu, får uppdatera allt senare.

Vi har fått en destination som är rätt i gissningarna. Dock ingen som haft rätt på vilken nästa flight är.

Sitter just nu och väntar på att incheckningen till kvällen flight till Bangkok ska öppna (om 2h). Det är med andra ord Thai A350 som jag ska flyga från Peking.

Jag blev mött av Harry som jag bokade tur med till muren (Mutianyu). Vi kom fram ca 0720 och de öppnade 0730.
Jag var med andra ord först upp på muren idag (om man bortser 10 arbetare som åkte innan mig.
Magiskt bra att kunna ta bilder utan massa andra turister och det är verkligen speciellt. Det är även väldigt brant på sina ställen, och med 30-35 graders värme tog det ut sin rätt.
20190715_080905.jpg
20190715_081820.jpg

Vi åkte upp vid torn 6, jag promenerade sedan bort till torn 14 där linbaban kommer upp. På vägen köpte jag en öl för 80RMB, sjukt god öl men aningen överprisad.
20190715_083414.jpg
20190715_084036.jpg

På vägen tillbaka till torn 6 så tog mitt vatten slut lagom till jag kom till toggoban som tog mig ner. Var rätt slut i benen som skakade rätt bra efter sista uppförsdelen på muren.
20190715_084935.jpg

Skippade alla som sålde sovernier, men man undrar ju hur många som köper denna tröja.
20190715_102810.jpg

Så då fortsätter du antagligen BKK-DEL med Thai eller Air India och sedan DEL-ARN med Air India.
Motivet för Delhi besöket är väl Agra och Taj Mahal - vill du ha tips så säg till.

toggoban som tog mig ner
Visst är det ett häftigt sätt att ta sig ner från muren - och betydligt enklare än att gå ner:)

Det är så härligt med denna typ av reseskildringar! Man får så mycket inspiration (kanske för mycket ibland enligt min partner...) och reslust. Tack så mycket!

Måste byta ut F5 tangenten på min keyboard nu...

Så då fortsätter du antagligen BKK-DEL med Thai eller Air India och sedan DEL-ARN med Air India.
Motivet för Delhi besöket är väl Agra och Taj Mahal - vill du ha tips så säg till.
Kan ju säga att jag åkt typ 30% av de miles som ska flygas, så fort kommer jag inte tillbaka till Arlanda :)

Kommer du ner till Pattaya så bjuder jag på öl @palmen :)
Blir bara stopp i Bangkok, måste ju komma in till stan där också. Vidare resa på tisdag, hinner kanske en öl på flygplatsen med en annan från BC.

Boarding om ca 20 minuter.
Jag har äntligen fått min dusch, tycker lite synd om de som vistats runt mig när man varit runt och aktiverat sig i 2 dagar utan att få tag på en dusch.

Sitter i Air China first loungen här i Peking. Business och star gold ger inte mycket för att komma in, däremot priority pass...
En dusch fanns att tillgå, för att kunna stänga dörren fick man gå in i duschkabinen. Max 2 kvadratmeter stor.

Har en känsla av att jag kommer somna rätt hårt på planet. Drygt 5h flight och tror det är 1h tidsskillnad också.

Toppen