Senaste nytt

[Semi-Live]En oförglömlig sommarsemester

Kan ju säga att jag åkt typ 30% av de miles som ska flygas, så fort kommer jag inte tillbaka till Arlanda :)

Blir bara stopp i Bangkok, måste ju komma in till stan där också. Vidare resa på tisdag, hinner kanske en öl på flygplatsen med en annan från BC.

Åka in till stan (Bangkok) eller ner till Pattaya är nästan samma tid, pga trafiken i Bangkok. Så häng med Andreas på lite nattsudd i Pattaya... det är underhållande... ;)

Härligt att följa din resa!

Som nybörjare av transit i Peking undrar jag om det var smidigt med ”visa free entry permit” till Kina?

Har tidigare endast haft internationell transfer på flygplatsen men denna gång planerar vi allt lämna flygplatsen över natten innan vi reser vidare till tredje land.

Är det något speciellt att tänka på, har läst att vissa med kort transfertid har nekats inträde om bagaget har varit checkat hela vägen till slutdestinationen.
Det fungerar okej, ha utskrivna kopior av allting för att underlätta för dig själv. Det går att visa den mobil etc, men papper och stämplar är oumbärligt i många länder.

Vad blir det ikväll? Ibis eller Park Hyatt?
InterContinental, fick en helt ok rate på 5000thb inklusive skatterna, 600 rabatt på restauranger och minibaren, gratis dryck och frukost. Dessa förmåner ligger nog på ca 2000thb om man ska köpa själv.

Tanken var ju öl i stan imorgon, första gången inne i Bangkok. Är dock någon Buddhist högtid och craftbeer barer stängda... Just my luck, förra gången jag försökte åka in fick jag blind taxichaufför så valde att hoppa av och åka tillbaka till flygplatsen efter typ 1h.

Testar en Negroni i hotellbaren, inte min typ av drink
20190715_233620.jpg

InterContinental, fick en helt ok rate på 5000thb inklusive skatterna, 600 rabatt på restauranger och minibaren, gratis dryck och frukost. Dessa förmåner ligger nog på ca 2000thb om man ska köpa själv.

Tanken var ju öl i stan imorgon, första gången inne i Bangkok. Är dock någon Buddhist högtid och craftbeer barer stängda... Just my luck, förra gången jag försökte åka in fick jag blind taxichaufför så valde att hoppa av och åka tillbaka till flygplatsen efter typ 1h.

Testar en Negroni i hotellbaren, inte min typ av drink
Visa bifogad bild 93979
Har du tid och lust kan du komma förbi mig och ta en eller flera vanliga öl imorgon.

Har redan bokat hotell i stan, ingen trafik nu vid 22:30 och från imorgon buddistisk högtid så ingen alkohol säljs så borde vara lugnt

Ja, vid den tiden är trafiken lugn. Alkohol får man ändå, serverad i kaffekopp istället. Har spenderat många buddhadagar i Thailand... ;)

Men visst är det så att en hel del ställen håller stängt tyvärr. Men i Pattaya stannar aldrig hjulen, de byter bara skepnad.

Du får säkert en trevlig natt i Bangkok istället :rolleyes:

Blir bara stopp i Bangkok, måste ju komma in till stan där också. Vidare resa på tisdag, hinner kanske en öl på flygplatsen med en annan från BC.
Nästan träffar dig den andra gången på din resa. Jag ska ha transfer på BKK på onsdagsmorgon (tar bara raka vägen till Asien).

Toppen