Senaste nytt

[Semi-Live]En oförglömlig sommarsemester

henrik l

Medlem
Någon som har något tips på vad man kan göra några timmar i Bangkok runt hotellet?

Misstänker att du är på väg tillbaka. Ett annat tips hade varit att ta BTS's till Saphan Taksin och sedan gratisbåt till det nyöppnade ICONSIAM. Då hade du under relativt kort tid bockat av lite av varje. Bl a fått se den övergivna 30-40-våningshuset som står kvar sedan 90-talskrisen.
 

palmen

Moderator
I Bangkok han jag med att åka kanalbåten som @samet tipsade om, tog någon turistvsriant med 7 stopp för 200thb. Knallade runt lite i backpacker kvarteren runt Khaosan road, innan jag tog samma båt tillbaka och passade på att shoppa lite på UNIQLO inne på Central World. 2 shorts och 2 piké samt 3 par strumpor för typ 800 får ses som helt ok.

...och köpa solskyddsfaktor, det kan man aldrig få för mycket av.
Problemet är att väskorna är incheckade och jag har aldrig sett engångsförpackning med solskyddsfaktor. Hade blivit av med den i säkerhetskontrollen nu på BKK.
Det positiva här är dock att de verkar skippa Buddhist högtiden i loungen, dvs man kan få en öl. Har precis slagit mig ner i Singapore Loungen, blir nog besök till Turkish också.
20190716_173746.jpg

@chazzie har helt rätt i att jag ska flyga med SQ i deras B787-10 till Singapore idag. @Taggen gissade rätt för någon dag sedan på vad destinationen är på denna bokning, dvs Johannesburg. Men dit åker jag inte förrän imorgon, då med en A350-900. I Johannesburg blir det sedan några dagars stopp innan bokning 3 träder i kraft.
 

palmen

Moderator
Har flyttat mig till Turkish loungen nu och det är max 10 pers här nu vid 18-tiden. Man kommer in här med Priority Pass. BKK måste vara en av gulgruvorna att nyttja sitt PP på.
Började med massagen i 15 minuter som ingår. Väldigt bra initiativ. Ska man dricksa och i så fall hur mycket? En timme massage inne i stan kostar ju från ca 200thb, på hotellen kan man ta den siffran gånger 20.

Finns 3 varma rätter, lite småplock samt någon form av "bröd". Drickakylar med det vanliga, 4 sorters öl erbjuds men allt är lager. Finns en bar med vin och väldigt minimalt utbud på sprit.
20190716_181812.jpg
20190716_181827.jpg
20190716_181834.jpg
20190716_182118.jpg
20190716_182611.jpg
20190716_182051.jpg
20190716_182114.jpg
 

samet

Medlem
Har flyttat mig till Turkish loungen nu och det är max 10 pers här nu vid 18-tiden. Man kommer in här med Priority Pass. BKK måste vara en av gulgruvorna att nyttja sitt PP på.
Började med massagen i 15 minuter som ingår. Väldigt bra initiativ. Ska man dricksa och i så fall hur mycket? En timme massage inne i stan kostar ju från ca 200thb, på hotellen kan man ta den siffran gånger 20.

Finns 3 varma rätter, lite småplock samt någon form av "bröd". Drickakylar med det vanliga, 4 sorters öl erbjuds men allt är lager. Finns en bar med vin och väldigt minimalt utbud på sprit.
Visa bifogad bild 94015
Visa bifogad bild 94016
Visa bifogad bild 94017
Visa bifogad bild 94018
Visa bifogad bild 94019
Visa bifogad bild 94020
Visa bifogad bild 94021

Ja, PP erbjuder väldigt många lounger på BKK.

Flera riktigt bra dessutom. Turkish, Oman, KLM/AirFrance och Miracle First Class är väl de som är klart över normal PP-standard.
 

Johanna

Medlem
Nej, det är en 330-200 med 3 rader 2-2-2 business.
Jag är enda västerlänning i Business och totalt gick det att räkna till 6 västerlänningar i gaten.
Kom till gaten någon minut efter utsatt tid för boarding och man höll på att boarda barnfamiljer. Sen ropas det ut något på "kinesiska" och 30 pers reser sig och kör galopp till gaten. Antar att det är prioboarding, mycket riktigt kommer även utropet på engelska efteråt så jag boardar också.

Stolen verkar helt ok, tofflor packades direkt upp så man kunde ta av skorna, varm handduk efter någon minut. Amenity kit ser väldigt plastigt ut, men innehåller säkert det viktigaste.
Visa bifogad bild 93883
Visa bifogad bild 93884

Under fotstödet går det att få in ett mindre handbagage samt att skorna också får plats.
Visa bifogad bild 93885
Deras amenity kit är en av mina favoriter. Jag använder själva "väskan" till att har sladdar i. Sen gillar jag produkterna med.
 

Brandten

Medlem
Har flyttat mig till Turkish loungen nu och det är max 10 pers här nu vid 18-tiden. Man kommer in här med Priority Pass. BKK måste vara en av gulgruvorna att nyttja sitt PP på.
Började med massagen i 15 minuter som ingår. Väldigt bra initiativ. Ska man dricksa och i så fall hur mycket? En timme massage inne i stan kostar ju från ca 200thb, på hotellen kan man ta den siffran gånger 20.

Finns 3 varma rätter, lite småplock samt någon form av "bröd". Drickakylar med det vanliga, 4 sorters öl erbjuds men allt är lager. Finns en bar med vin och väldigt minimalt utbud på sprit.
Visa bifogad bild 94015
Visa bifogad bild 94016
Visa bifogad bild 94017
Visa bifogad bild 94018
Visa bifogad bild 94019
Visa bifogad bild 94020
Visa bifogad bild 94021
Familjen Brandten gjorde en *A loungehopping i BKK och alla tyckte bäst om EVA Air loungen.

Inga ledtrådar för nästa leg? Blir svårt att gissa ut från BKK.
 
Toppen