Senaste nytt

[Semi-Live]En oförglömlig sommarsemester

Frukosten hör på InterContinental är grym. De har kockar som gör det mesta on order, juice, ägg, nudlar, pannkakor, sushi mm. Utöver det ett tiotal stationer med olika maträtter mm.

Hade varit skönt att ta en lugn dag idag, solskyddsfaktorn ligger dock i incheckade bagaget så vågar inte ta en heldag vid poolen. Efter de senaste dagarnas aktiviteter behöver jag lite vila för kroppen.
Någon som har något tips på vad man kan göra några timmar i Bangkok runt hotellet?

Frukosten hör på InterContinental är grym. De har kockar som gör det mesta on order, juice, ägg, nudlar, pannkakor, sushi mm. Utöver det ett tiotal stationer med olika maträtter mm.

Hade varit skönt att ta en lugn dag idag, solskyddsfaktorn ligger dock i incheckade bagaget så vågar inte ta en heldag vid poolen. Efter de senaste dagarnas aktiviteter behöver jag lite vila för kroppen.
Någon som har något tips på vad man kan göra några timmar i Bangkok runt hotellet?

Du bor granne med några av de största köpcentran i stan, där kam du slå ihjäl några timmar. Flera riktigt bra restauranger på gångavstånd.

Men jag förstod att detta var ditt första besök i Bangkok.

Då tycker jag skall uppleva staden. Promenera norrut, till kanalen (klongen), ta en av de snabbgående smala båtarna, åk västerut, kliv av på ändstationen (panfa bridge), promenera lite i kvarteren.

Åk BTS tillbaka, då ser man mycket också, å kan hoppa av om något lockar.

En turistur på Chao Phraya floden är ett effektivt sätt att snabbt se mycket, dock lite långsamt och "småtråkigt"

Bangkok erbjuder oändligt med aktiviteter och bara du kan avgöra vad du vill ha.

Personligen älskar jag de snabbgående kanalbåtarna...

En turistur på Chao Phraya floden är ett effektivt sätt att snabbt se mycket, dock lite långsamt och "småtråkigt"

Samt även lite svalkande om det är en varm dag, och tidigare nämnd trafik är ett icke-problem precis som på BTS :)

Wat Pho-templet med den liggande buddhan är väldigt pampigt och vackert, men det kan vara så att det är fullt/stängt om det är en högtid?

Det skall även finnas någon form av flygmuseum ute vid Don Mueang-flygplatsen, har inte varit själv dock.

MBK- och Terminal 21-köpcentrana är något av klassiker annars, i MBK på våning 4 om jag inte missminner mig finns "Toy Studio" som säljer mer eller mindre uteslutande flygplansmodeller i varierande skala, brukar alltid vara värt ett besök.

Jag gissar förövrigt på Singapore Airlines till SIN, för att där ansluta till någon makaber Long Haul-flygning :)

Toppen