Senaste nytt

[Semi-Live]En oförglömlig sommarsemester

aruba1

Medlem
Är du säker på 700 sek och inte rmb?
Ja, i mitt fall drog Aviator som samarbetar med TripAdvisor 2124,15 SEK för tre pers (har precis kollat min gamla Amex räkning). Var förvisso för ett år sedan. Notera att samma pris per person gällde oavsett antal. Dock stod det i bokningen att fler kunde följa med i bilen, fast i vårt fall var vi helt själva.
 

palmen

Moderator
Då var man på flygplatsen igen och incheckad till Peking. Har slagit mig ner i United Club loungen och den är lika dålig som alla andra. Saknas helt duschar vilket hade varit trevligt efter att ha varit ute hela dagen och kört bil.

Kom hit 4h innan flighten och incheckningen öppnade strax efteråt. Ska se om jag kan uppdatera lite från de senaste dagarna.

Om någon känner till lounge med dusch på HNL tar jag tacksamt emot tips.
 

Abbs

Medlem
Då var man på flygplatsen igen och incheckad till Peking. Har slagit mig ner i United Club loungen och den är lika dålig som alla andra. Saknas helt duschar vilket hade varit trevligt efter att ha varit ute hela dagen och kört bil.

Kom hit 4h innan flighten och incheckningen öppnade strax efteråt. Ska se om jag kan uppdatera lite från de senaste dagarna.

Om någon känner till lounge med dusch på HNL tar jag tacksamt emot tips.
ANAs lounge?

Edit: såg nu att de inte har dusch..
 

palmen

Moderator
Gårdagen bjöd på vandring upp till Diamond Head, tog ca 30 minuter upp. Värmen var dock inte att leka med och dessa förbannade trappor. När man väl kommer upp möts man av en spiraltrappa också...
20190712_154036.jpg

Bra utsikt där uppifrån och passar de flesta åldrar. Ta med vatten och solskydd och gärna något att ha på huvudet.
20190712_155121.jpg
20190712_155254.jpg
 

palmen

Moderator
Fan vad rookie man är ibland. United Club bjöd ju inte på något ätbart, så planen var att ta en burgare 1,5h innan avgång.
Man kanske ska titta upp hur länge det är öppet, så nu sitter jag med en bagel från Starbucks, enda som är öppet med något ätbart vad jag kan se. Vågar inte lita på att jag kommer gilla maten ombord, oavsett ska man aldrig gå på en flight hungrig
 

palmen

Moderator
Blir det F på Air China flighten?
Nej, det är en 330-200 med 3 rader 2-2-2 business.
Jag är enda västerlänning i Business och totalt gick det att räkna till 6 västerlänningar i gaten.
Kom till gaten någon minut efter utsatt tid för boarding och man höll på att boarda barnfamiljer. Sen ropas det ut något på "kinesiska" och 30 pers reser sig och kör galopp till gaten. Antar att det är prioboarding, mycket riktigt kommer även utropet på engelska efteråt så jag boardar också.

Stolen verkar helt ok, tofflor packades direkt upp så man kunde ta av skorna, varm handduk efter någon minut. Amenity kit ser väldigt plastigt ut, men innehåller säkert det viktigaste.
20190713_225344.jpg
20190713_225335.jpg

Under fotstödet går det att få in ett mindre handbagage samt att skorna också får plats.
20190713_225928.jpg
 

palmen

Moderator
Kommer nog inte bli så mycket uppdatering närmsta dygnet nu.

Jag ska vidare från Peking på måndag eftermiddag/kväll. Blir en produkt som är ny för mig även om jag flygit med bolaget tidigare.
Totalt är det 4 flighter bokade på utresan på denna eurobonus award, allt i Business. Om nu inget ändras borde det bli "riktig business" och inga recliners.

Så vilka är de övriga 3 flighterna?
Jag gör en flight på tisdag och en på onsdag också, ankommer min 2a destination på onsdag kväll lokal tid.
 
Toppen