Korrekt, flyger med Air China CA838 på lördag och landar måndag morgon.
Ledtråd 2: 1930 är inte ett årtal, utan det är tiden 19 sekunder och 30 hundradelar, dvs det världsrekord som Usain Bolt satte på 200 meter i OS 2008.
Det ska inte vara lätt på de första ledtrådarnaPriset för att någon skulle klurat ut denna mha denna ledtråd måste väl ändå varit en rtw i revenue F med valfri allians...?![]()
Nu är dock frågan, kan någon tipsa om ett företag som erbjuder dagsutflykter till kinesiska muren? Vet inte riktigt vilka man kan lita på, men alla verkar kosta ungefär 180$ för privat chaufför och en 5h utflykt
Jag bokade via denna email address, fungerade riktigt bra, fick tipset av någon här på forumet.
haichen55@hotmail.com
De har en websida också Beijing Private Tour - The Great Wall with private driver
Kostade på kortet i SEK 1,800kr för 2 personer, de rekommenderade att åka väldigt tidigt, de hämtade upp oss klockan 6 på morgonen och det visade sig vara en bra ide vi kom direkt upp i en stols lift och fick lite bilder på muren där vi var själva, när vi kom ner 90 min senare var det typ 2 timmar kö att ta sig upp.
Är du säker på 700 sek och inte rmb?Jag köpte utflykten till Mutianyu via TripAdvisor för ca 700kr. Killen hette Berry och kunde bra engelska. Hämtade oss i lobbyn på kl.6 på morgonen. Var framme vid Mutianyu ca 7:30. Perfekt tidpunkt då man slipper köer. Förklarade jättebra hur allt funkar, gav tips, osv. Sedan väntade han på oss nere vid ett café. Var åter på hotellet ca kl.13.
I mars åkte jag på tur till muren med Xiaowei (weibeijingtour@yahoo.com) och det funkade toppen. Jag hittade honom via Instagram på greatwallmylove. Finns rapporterat i min reserapport:Det ska inte vara lätt på de första ledtrådarna
Fick lära mig en hel del historia tack vare det dock
Nu är dock frågan, kan någon tipsa om ett företag som erbjuder dagsutflykter till kinesiska muren? Vet inte riktigt vilka man kan lita på, men alla verkar kosta ungefär 180$ för privat chaufför och en 5h utflykt.