Rickard_O
Medlem
Den dagen du får en sån på huvudstadstriangeln...Åh, A3xx väcker minnen! Det var ett tidigt projektnamn för A380!
Jag ville ju mest bara inte utelämna den lille A319'en så den inte blir ledsen!
Den dagen du får en sån på huvudstadstriangeln...Åh, A3xx väcker minnen! Det var ett tidigt projektnamn för A380!
Ja, du har nog rätt.
(1) For airplanes having more than 19 but less than 51 passengers on board, one flight attendant.
(2) For airplanes having more than 50 but less than 101 passengers on board, two flight attendants.
(3) For airplanes having more than 100 passengers on board, two flight attendants plus one additional flight attendant for each unit (or part of a unit) of 50 passengers above 100.
![]()
14 CFR § 91.533 - Flight attendant requirements.
www.law.cornell.edu
Däremot tror jag att kapacitet ligger som lite måttstock vid schemaläggning av personal. Då det kan vara svårt vid slingor t.ex anpassa det efter bokningssiffror som dessutom fram till avgång kan variera. T.ex vid IRR och en större mängd passagerare behöver bokas om.
Detta exempel är också taget helt ur personlig upplevelse. Åkte med Nextjet för många år sen. Vi var totalt tre passagerare ombord. Ändå så fanns det fullbemannat med cc ombord. Om man ska tolka ovanstående siffror hade man klarat sig utan cc i mitt exempel?
Ska tilläggas att det endast är på fredagarSAS har även satt in A350 på följande flighter i januari och februari:
12JAN-02FEB: SK1418/1423/408/409
Trist, jag skulle åka den men blev sjuk![]()