Senaste nytt

SAS widebody på europa-rutter

Tobbe.O

Medlem
Ankomst från Shanghai imorse, två vändor till Stockholm och ikväll vidare till Bangkok! Hjalmar Viking har jobbat på bra idag :)

Ser på Instagram hur några flygentusiaster varit lyriska över att fått flyga SAS A350 idag :) och fått besöka cockpit efter landning mm :)

Kan bara intyga att jag är riktigt avundsjuk! Måste försöka åka en tur någon fredag i januari! :)

Screenshot_20231201_204917_Flightradar24.jpg
 

intuition

Medlem
OK, inte cool...

Skärmavbild 2023-12-05 kl. 15.20.54.png


16:05 är A350 och jag gissar att SAS skulle vara lite smarta och fylla den genom att ställa in inte bara en utan två avgångar före. Det här är nu på fredag och jag har för mig att alla avgångar var öppna för försäljning som vanligt för några dagar sedan.
Så valet nu är att åka 9:05 eller 16:05. Obra.
 

Tobbe.O

Medlem
OK, inte cool...

Visa bifogad bild 148199

16:05 är A350 och jag gissar att SAS skulle vara lite smarta och fylla den genom att ställa in inte bara en utan två avgångar före. Det här är nu på fredag och jag har för mig att alla avgångar var öppna för försäljning som vanligt för några dagar sedan.
Så valet nu är att åka 9:05 eller 16:05. Obra.

Fast de avgångar är väl fullbokade? Åkte själv igår tur och retur till cph och det var fullproppat i båda riktningarna :)
 

intuition

Medlem
Mm, kanske har du rätt, jag har inte verktyg att se om det är fullbokat eller inställt.
Fast inte en enda avgång är fullbokad samma dag i andra riktningen.
 
  • Gilla
Reactions: fcx

Tobbe.O

Medlem
Mm, kanske har du rätt, jag har inte verktyg att se om det är fullbokat eller inställt.
Fast inte en enda avgång är fullbokad samma dag i andra riktningen.

Nej det skiljer alltid och ibland är det betydligt större "tryck" i en riktning. Lägg där till att detta är fredag eftermiddag så mycket talar för att båda avgångarna är slutsålda :)
 

Gnopps

Medlem
OK, inte cool...

Visa bifogad bild 148199

16:05 är A350 och jag gissar att SAS skulle vara lite smarta och fylla den genom att ställa in inte bara en utan två avgångar före. Det här är nu på fredag och jag har för mig att alla avgångar var öppna för försäljning som vanligt för några dagar sedan.
Så valet nu är att åka 9:05 eller 16:05. Obra.
Verkar bara vara fulla flyg, går att boka med platsgarantin i C-klass.
 
Last edited:

intuition

Medlem
Ok!

Jag var för snabb att dra slutsatser när två dagflyg sålde slut först och inte avgångar på sena eftermiddagen och tidig kväll. Plus att priserna inte verkade hysteriskt höga för några dagar sedan.

Duktigt snopet för mig som behövde just en dagavgång och tänkte att det är lugnt. Men den gamla sanningen if you snooze you lose gäller, även på högfrekventa kortat rutter!
 
Toppen