Senaste nytt

SAS Webshopping

Skogi

Medlem
Jag fick en kreditupplysning också, fastän jag valde att betala med kort. Dock kreditkort. Slipper man alltså det om man istället väljer betalkort?

Nu blir även jag osäker. Utifrån mina erfarenheter (November 2019) togs ingen upplysning om man valde att i förskott betala abonnemanget med kort.

Ser nu att de har lagt till en skrivelse längst ned på FAQ:en.

Gör ni kreditkontroller?
Ja, en kreditkoll görs alltid i samband med beställning eller vid aktivering av utlands- och betalsamtal.

Det finns även en punkt i villkoren som säger att de förhåller sig rätten att göra en kreditkoll på kunden.

Det verkar alltså som att de har ändrat om lite på sistone.

Det finns dock ytterligare en klausul i villkoren som konstaterar att det för endast fakturabetalning krävs kreditupplysning, dessutom har inte villkoren förändrats sedan jag tecknade mitt abonnemang.

Slutsatsen är att jag själv inte har den blekaste.
 
Valde också att betala med kort.
Känns lite onödigt att göra kreditkontroll när man lagt in kortet och abb'et bara kostar 50kr/mån... men men....
 

Bergsune

Medlem
Jag har ej fått någon upplysning via betala med Amex. Frågan är om ni som fått upplysning valt att fylla i ert personnummer vid tecknande? Jag valde nej där och då kom det en upplysning om att jag ej kunde använda betal/utlandssamtal eller faktura. Så jag misstänker att personnumret ger en U.C.
 

Skogi

Medlem
Jag har ej fått någon upplysning via betala med Amex. Frågan är om ni som fått upplysning valt att fylla i ert personnummer vid tecknande? Jag valde nej där och då kom det en upplysning om att jag ej kunde använda betal/utlandssamtal eller faktura. Så jag misstänker att personnumret ger en U.C.

Där kom den!
 

Canadien

Medlem
Jag har ej fått någon upplysning via betala med Amex. Frågan är om ni som fått upplysning valt att fylla i ert personnummer vid tecknande? Jag valde nej där och då kom det en upplysning om att jag ej kunde använda betal/utlandssamtal eller faktura. Så jag misstänker att personnumret ger en U.C.

Känns som rätt slutsats. Tvekade vid personnumret men skrev in det... får man ångra nu i 2 år då :)
 
Jag har ej fått någon upplysning via betala med Amex. Frågan är om ni som fått upplysning valt att fylla i ert personnummer vid tecknande? Jag valde nej där och då kom det en upplysning om att jag ej kunde använda betal/utlandssamtal eller faktura. Så jag misstänker att personnumret ger en U.C.
Så måste det vara! Jag angav mitt personnummer vid tecknande. Dumt!
 
Toppen