SAS Webshopping

  • Thread starter Thread starter Andreas Eriksson
  • Start date Start date
Brandten skrev:Jag fick på min SAS-registrerade mailadress. Såg också att den inte fanns i portalen. Har mailat till kundtjänst lite olika frågor och fått svar inom 20 min båda gångerna. Länsförsäkringar har inte besvarat ett ärende jag haft sedan 4 december.Konstigt - ligger ganska bra på poäng och betyg.Branschstudien är genomförd bland 2 675 svenskar och undersöker anseendet hos 14 svenska försäkringsbolag. Hedvig hamnar på plats tre i rankingen, med ett betyg på 3.5, efter Folksam och Länsförsäkringar. 3.5 är också den nivå som krävs för att ett företag ska anses ha ett gott anseende enligt Reputation and Trust Analytics.Bild från konsumenternas.seVisa bifogad bild 161946Behövde dock vara mer än 200kr och bilförsäkringen kostade 199kr.Typiskt... jaja kan ändå kika på hemförsäkringen som också var billigare.Klicka för att utvidga...
Det folk har emot Hedvig på det här forumet är reseförsäkring och framförallt hur de tydligen räknar värdet på en poängresa. De har en ganska basic reseförsäkring och erbjuder inte tilläggsförsäkring som avbeställningsskydd eller längre tid, utan det får man komplettera med på egen hand om man vill istället för att köpa en dyrare grundförsäkring som vissa andra bolag erbjuder.



Ja, sen finns det säkert enstaka personer med dålig erfarenhet eller rädda för nya företag, men de är ganska få.
 
JohanW skrev:Personlig på mail? För Hedvig dyker inte ens upp i portalen mer.Klicka för att utvidga...





sas-hedvig-1500-web.jpg




Tjäna SAS EuroBonus på försäkring | Hedvig

Tjäna SAS EuroBonus-poäng på försäkringar hos Hedvig. Få välkomstbonus när du blir kund och 100 Bonuspoäng i månaden för varje försäkring du har hos oss.


favicon.ico


www.hedvig.com
 
Skaffade Hallon under 4000p kampanjen. Stått som kommande men nu står de inte kvar där. Sagt upp det så det ska sägas upp sista januari.



Någon som fått? Dags höra av sig till SAS?



//Niclas
 
Veratio skrev:Skaffade Hallon under 4000p kampanjen. Stått som kommande men nu står de inte kvar där. Sagt upp det så det ska sägas upp sista januari.Någon som fått? Dags höra av sig till SAS?//NiclasKlicka för att utvidga...
Samma för mig, den har försvunnit utan kreditering. Jag skickade in en förfrågan och bad om en förklaring.
 
Hallon står kvar som "på väg" för mig. Ej sagt upp abonnemanget ännu ifall att det har betydelse. Radiotystnad gällande Tellus och Halebop trots kontakt med support. Vimla betalades ut snabbt.
 
Jag har Hallon och Factor som på väg. På söndag har det gått 8 veckor.

Tellus har försvunnit för mig men jag har heller inte fått något abonnemang från dem.

Vimla och Comviq fick jag för ett par veckor sedan.

Allt beställdes den 1 december 2024.
 
lillemannen skrev:Tellus fick jag mejl ifrån Tellus supporten. Att man har krediterat hela beloppet då man inte kan betala ut EB poäng som lovat.Klicka för att utvidga...
Mailade [email protected] och fick följande "märkliga" svar, saknas lite av en förklaring tyckte jag, får se om jag får något svar.

"trist" för dom som tecknade Tellus och faktiskt TÄNKTE använda det.



Märkligt nog är inte min faktura makulerad...







1737545226011-png.161980
 
Vimla och Comviq dök upp efter drygt en månad. För Hallon kontaktade jag SAS Online Shoppings kundservice efter åtta veckor, strax före jul. Fick svar att Hallon låg lite efter med godkännanden men att poängen borde dyka upp om nån vecka. Skrev till dem igen efter tolv veckor och då godkände de köpet manuellt.
 
and3rs skrev:Vimla och Comviq dök upp efter drygt en månad. För Hallon kontaktade jag SAS Online Shoppings kundservice efter åtta veckor, strax före jul. Fick svar att Hallon låg lite efter med godkännanden men att poängen borde dyka upp om nån vecka. Skrev till dem igen efter tolv veckor och då godkände de köpet manuellt.Klicka för att utvidga...
Hmm, det blir 8 veckor för mitt Hallon-abonnemang den här veckan. Har in klagat, väntar till efter månadsskiftet ätnkte jag. De har väl en klausul om "inga poäng om avslut inom 2 månader" så kanske de normalt väntar till 2 månader gått innan de bekräftar och krediterar poängen?
 
intuition skrev:Hmm, det blir 8 veckor för mitt Hallon-abonnemang den här veckan. Har in klagat, väntar till efter månadsskiftet ätnkte jag. De har väl en klausul om "inga poäng om avslut inom 2 månader" så kanske de normalt väntar till 2 månader gått innan de bekräftar och krediterar poängen?Klicka för att utvidga...
Ja, tror det villkoret finns på alla butiker/erbjudanden. Brukar vänta in de 2 månaderna innan jag drar igång och spammar email.
 
selvud skrev:Mailade[email protected]och fick följande "märkliga" svar, saknas lite av en förklaring tyckte jag, får se om jag får något svar."trist" för dom som tecknade Tellus och faktiskt TÄNKTE använda det.Märkligt nog är inte min faktura makulerad...Visa bifogad bild 161980Klicka för att utvidga...
Jag förstår faktiskt inte det där... man har en kampanj. Signar upp enligt villkoren och behåller abonnemanget i tillräckligt lång tid för att trigga poängen, sen byter man för att det finns både en bättre deal och ett bättre pris hos en konkurrent och då kan de helt plötsligt skita i att betala ut poängen?



Är det bara den lilla villkorsrutan på SAS Shopping som finns eller finns det något annat dokument de kan hänvisa till? Annars är det väl bara att gå vidare med ärendet (var man nu gör det) för att få in det här!
 
selvud skrev:Mailade[email protected]och fick följande "märkliga" svar, saknas lite av en förklaring tyckte jag, får se om jag får något svar."trist" för dom som tecknade Tellus och faktiskt TÄNKTE använda det.Märkligt nog är inte min faktura makulerad...Visa bifogad bild 161980Klicka för att utvidga...
Jag fick skriva tillbaka till Tellus och be de att kreditera fakturan trots att de sade att de skulle göra det själv vid första kontakt.
 
mrestes skrev:Jag fick skriva tillbaka till Tellus och be de att kreditera fakturan trots att de sade att de skulle göra det själv vid första kontakt.Klicka för att utvidga...
Ska fakturan alltså inte betalas?

Kommer de inte betala poängen öht? Jag har nämligen poäng på väg in, men då vill jag hellre makulera fakturan än att betala den
 
Dragzone skrev:Ska fakturan alltså inte betalas?Kommer de inte betala poängen öht? Jag har nämligen poäng på väg in, men då vill jag hellre makulera fakturan än att betala denKlicka för att utvidga...
De hade tagit bort mina "poäng på väg in" trots faktura. Då jag frågade om svarade de något om mycket bedrägeri och det lovade kreditera fakturan direkt. Det gjorde de först en vecka senare när jag frågade igen.

Syns det fortfarande poäng på väg in ska du kan avvakta och ser om de kommer innan fakturan förfaller.
 
Tellus hänvisar till följande paragraf (14.4): "Indikation finns att Kunden tecknat Tjänsten utan avsikt att använda denna, i syfte att erhålla personlig ekonomisk vinning eller motsvarande förmån(er)." för att juridiskt ta sig rätten att säga upp abbonemanget. (https://tellusmobil.se/allmannavillkor/)



Jag har framfört till dom att villkor för en kampanj dikterar man INNAN kampanjen, inte efteråt.

Fakturan "skulle tagit bort i samband med uppsägning", det hade inte skett, så det gjorde han nu, men jag uppmanade honom att se över fakturor för övriga, då det troligen inte heller makulerats "korrekt".



Trist detta.

För er som "varit med ett tag" är det såhär "ibland", eller är det första gången något såhär "märkligt" händer?
 
Back
Top