lillemannen
Medlem
Tellus fick jag mejl ifrån Tellus supporten. Att man har krediterat hela beloppet då man inte kan betala ut EB poäng som lovat.
Last edited:
Mailade hej@tellusmobil.se och fick följande "märkliga" svar, saknas lite av en förklaring tyckte jag, får se om jag får något svar.Tellus fick jag mejl ifrån Tellus supporten. Att man har krediterat hela beloppet då man inte kan betala ut EB poäng som lovat.
Hmm, det blir 8 veckor för mitt Hallon-abonnemang den här veckan. Har in klagat, väntar till efter månadsskiftet ätnkte jag. De har väl en klausul om "inga poäng om avslut inom 2 månader" så kanske de normalt väntar till 2 månader gått innan de bekräftar och krediterar poängen?Vimla och Comviq dök upp efter drygt en månad. För Hallon kontaktade jag SAS Online Shoppings kundservice efter åtta veckor, strax före jul. Fick svar att Hallon låg lite efter med godkännanden men att poängen borde dyka upp om nån vecka. Skrev till dem igen efter tolv veckor och då godkände de köpet manuellt.
Ja, tror det villkoret finns på alla butiker/erbjudanden. Brukar vänta in de 2 månaderna innan jag drar igång och spammar email.Hmm, det blir 8 veckor för mitt Hallon-abonnemang den här veckan. Har in klagat, väntar till efter månadsskiftet ätnkte jag. De har väl en klausul om "inga poäng om avslut inom 2 månader" så kanske de normalt väntar till 2 månader gått innan de bekräftar och krediterar poängen?
Jag förstår faktiskt inte det där... man har en kampanj. Signar upp enligt villkoren och behåller abonnemanget i tillräckligt lång tid för att trigga poängen, sen byter man för att det finns både en bättre deal och ett bättre pris hos en konkurrent och då kan de helt plötsligt skita i att betala ut poängen?Mailade hej@tellusmobil.se och fick följande "märkliga" svar, saknas lite av en förklaring tyckte jag, får se om jag får något svar.
"trist" för dom som tecknade Tellus och faktiskt TÄNKTE använda det.
Märkligt nog är inte min faktura makulerad...
Visa bifogad bild 161980
Jag fick skriva tillbaka till Tellus och be de att kreditera fakturan trots att de sade att de skulle göra det själv vid första kontakt.Mailade hej@tellusmobil.se och fick följande "märkliga" svar, saknas lite av en förklaring tyckte jag, får se om jag får något svar.
"trist" för dom som tecknade Tellus och faktiskt TÄNKTE använda det.
Märkligt nog är inte min faktura makulerad...
Visa bifogad bild 161980
Ska fakturan alltså inte betalas?Jag fick skriva tillbaka till Tellus och be de att kreditera fakturan trots att de sade att de skulle göra det själv vid första kontakt.
De hade tagit bort mina "poäng på väg in" trots faktura. Då jag frågade om svarade de något om mycket bedrägeri och det lovade kreditera fakturan direkt. Det gjorde de först en vecka senare när jag frågade igen.Ska fakturan alltså inte betalas?
Kommer de inte betala poängen öht? Jag har nämligen poäng på väg in, men då vill jag hellre makulera fakturan än att betala den