Senaste nytt

SAS Webshopping

selvud

Medlem
Tellus fick jag mejl ifrån Tellus supporten. Att man har krediterat hela beloppet då man inte kan betala ut EB poäng som lovat.
Mailade hej@tellusmobil.se och fick följande "märkliga" svar, saknas lite av en förklaring tyckte jag, får se om jag får något svar.
"trist" för dom som tecknade Tellus och faktiskt TÄNKTE använda det.

Märkligt nog är inte min faktura makulerad...


1737545226011.png
 

and3rs

Ny medlem
Vimla och Comviq dök upp efter drygt en månad. För Hallon kontaktade jag SAS Online Shoppings kundservice efter åtta veckor, strax före jul. Fick svar att Hallon låg lite efter med godkännanden men att poängen borde dyka upp om nån vecka. Skrev till dem igen efter tolv veckor och då godkände de köpet manuellt.
 

intuition

Medlem
Vimla och Comviq dök upp efter drygt en månad. För Hallon kontaktade jag SAS Online Shoppings kundservice efter åtta veckor, strax före jul. Fick svar att Hallon låg lite efter med godkännanden men att poängen borde dyka upp om nån vecka. Skrev till dem igen efter tolv veckor och då godkände de köpet manuellt.
Hmm, det blir 8 veckor för mitt Hallon-abonnemang den här veckan. Har in klagat, väntar till efter månadsskiftet ätnkte jag. De har väl en klausul om "inga poäng om avslut inom 2 månader" så kanske de normalt väntar till 2 månader gått innan de bekräftar och krediterar poängen?
 

Emil123

Medlem
Hmm, det blir 8 veckor för mitt Hallon-abonnemang den här veckan. Har in klagat, väntar till efter månadsskiftet ätnkte jag. De har väl en klausul om "inga poäng om avslut inom 2 månader" så kanske de normalt väntar till 2 månader gått innan de bekräftar och krediterar poängen?
Ja, tror det villkoret finns på alla butiker/erbjudanden. Brukar vänta in de 2 månaderna innan jag drar igång och spammar email.
 

Brandten

Medlem
Mailade hej@tellusmobil.se och fick följande "märkliga" svar, saknas lite av en förklaring tyckte jag, får se om jag får något svar.
"trist" för dom som tecknade Tellus och faktiskt TÄNKTE använda det.

Märkligt nog är inte min faktura makulerad...


Visa bifogad bild 161980
Jag förstår faktiskt inte det där... man har en kampanj. Signar upp enligt villkoren och behåller abonnemanget i tillräckligt lång tid för att trigga poängen, sen byter man för att det finns både en bättre deal och ett bättre pris hos en konkurrent och då kan de helt plötsligt skita i att betala ut poängen?

Är det bara den lilla villkorsrutan på SAS Shopping som finns eller finns det något annat dokument de kan hänvisa till? Annars är det väl bara att gå vidare med ärendet (var man nu gör det) för att få in det här!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

mrestes

Medlem
Mailade hej@tellusmobil.se och fick följande "märkliga" svar, saknas lite av en förklaring tyckte jag, får se om jag får något svar.
"trist" för dom som tecknade Tellus och faktiskt TÄNKTE använda det.

Märkligt nog är inte min faktura makulerad...


Visa bifogad bild 161980
Jag fick skriva tillbaka till Tellus och be de att kreditera fakturan trots att de sade att de skulle göra det själv vid första kontakt.
 

Dragzone

Medlem
Jag fick skriva tillbaka till Tellus och be de att kreditera fakturan trots att de sade att de skulle göra det själv vid första kontakt.
Ska fakturan alltså inte betalas?
Kommer de inte betala poängen öht? Jag har nämligen poäng på väg in, men då vill jag hellre makulera fakturan än att betala den
 

mrestes

Medlem
Ska fakturan alltså inte betalas?
Kommer de inte betala poängen öht? Jag har nämligen poäng på väg in, men då vill jag hellre makulera fakturan än att betala den
De hade tagit bort mina "poäng på väg in" trots faktura. Då jag frågade om svarade de något om mycket bedrägeri och det lovade kreditera fakturan direkt. Det gjorde de först en vecka senare när jag frågade igen.
Syns det fortfarande poäng på väg in ska du kan avvakta och ser om de kommer innan fakturan förfaller.
 

selvud

Medlem
Tellus hänvisar till följande paragraf (14.4): "Indikation finns att Kunden tecknat Tjänsten utan avsikt att använda denna, i syfte att erhålla personlig ekonomisk vinning eller motsvarande förmån(er)." för att juridiskt ta sig rätten att säga upp abbonemanget. (https://tellusmobil.se/allmannavillkor/)

Jag har framfört till dom att villkor för en kampanj dikterar man INNAN kampanjen, inte efteråt.
Fakturan "skulle tagit bort i samband med uppsägning", det hade inte skett, så det gjorde han nu, men jag uppmanade honom att se över fakturor för övriga, då det troligen inte heller makulerats "korrekt".

Trist detta.
För er som "varit med ett tag" är det såhär "ibland", eller är det första gången något såhär "märkligt" händer?
 
Toppen