Senaste nytt

SAS Webshopping

Ni som kört HelloFresh dealen, hur länge dröjde det innan poäng dök upp som på väg? Jag lyckades efter fjärde försöker (deras sida var otroligt svajig idag) registrera mig med koden, men när jag angivit mina kortuppgifter och tryckt betala fick jag upp ett meddelande om att koden ej var aktiv (!?)

Ni som kört HelloFresh dealen, hur länge dröjde det innan poäng dök upp som på väg? Jag lyckades efter fjärde försöker (deras sida var otroligt svajig idag) registrera mig med koden, men när jag angivit mina kortuppgifter och tryckt betala fick jag upp ett meddelande om att koden ej var aktiv (!?)
Fick min under kommande dagen efter jag skrev upp mig. Kan tillägga att jag alltid använder en "clean" webbläsare när jag köra via SAS Webshopping så att man inte har något som blockerar cookies etc

Återkoppling till min egen fråga gällande om det går att få poäng från Hello fresh om du bokar leverans med ett inaktiverat men ej avslutat konto:
Jag gjorde en chansning och fick varken bekräftelsemail eller "poäng på väg" i portalen. Anmälde saknade poäng efter 48 timmar, och efter två dagar dök beställningen upp i "poäng på väg". Så kanske funkar även för er andra som beställt tidigare (men ej via SAS) :)
Innebär det att om jag hade en inaktiverat konto hos HelloFresh och fick SAS poäng från HelloFresh in november 2024 att jag kommer inte att få någon SAS poäng den här gången även om SAS koden syns tydligt i beställningen? PS har beställ men inget incoming syns hos SAS och jag har nu anmält saknade poäng.

Bara en datapunkt, som inte har med HelloFresh att göra, men "Sas shopping", tecknade vimla i våras på kampanj.
Detta fick jag alltså besked om när det legat "väntande" i mer än 3mån, och jag frågade när mina poäng skulle komma.

1787576670405.png

Bara en datapunkt, som inte har med HelloFresh att göra, men "Sas shopping", tecknade vimla i våras på kampanj.
Detta fick jag alltså besked om när det legat "väntande" i mer än 3mån, och jag frågade när mina poäng skulle komma.

Visa bifogad bild 177477
Samma för mig. Poäng på väg är ingen garanti att man får några.

Har för övrigt haft problem med Amazon. Alla småköp får man poäng för men när jag köpte lite hemelektronik så registrerades inga poäng.

Bra att veta, då återstår det att se om man någonsin får sina poäng :)
då återstår att stoppa alla Hellofresh leverenser och avsluta allt innan först leverans och faktura.

Och som datapoint fick jag det här från SAS strax efter jag avslutade allt hos HelloFresh.

"Tack för din rapport om saknade EuroBonus Poäng på ditt köp hos Hellofresh.
Vi har nu vidarebefordrat din anmälan till butiken och bett dem att validera köpet, vilket kan ta upp till 12 veckor. Så snart butiken bekräftar köpet kommer du att få dina EuroBonus Poäng. Om butiken inte bekräftar köpet avslutas ärendet."

Med andra ord inget sätt att veta om man skulle få poäng innan man började få och betala för leveranser. När jag själv kontaktade HelloFresh kunde de endast konfirmera att jag hade använt SAS kampanjkod när jag återaktiverade konto. Men alla frågor om SAS poäng hänvisades tillbaka till SAS. För mig inte värt besväret för 6000 poäng när jag är måttlig intresserad av deras matlådor.

Last edited:
Förlängdes kampanjen? Tyckte det var till 30/8 senast jag kollade, men kan ha helt fel. Perfekt att hoppa på den efter mina 3 veckor med Hello Fresh :)

Toppen