Senaste nytt

SAS Webshopping

Brunello

Medlem
Har försökt få tag i Hedvigs kundservice i en vecka utan resultat, då jag har lite frågor om erbjudandet. Verkar vara ett riktigt lallarföretag. När det gäller försäkringar så vill jag ha en stabil aktör som är lättillgänglig per telefon om något inträffar. Där går Hedvig fet-bort. Får fiska poängen på annat håll.
 
Last edited:
Har försökt få tag i Hedvigs kundservice i en vecka utan resultat, då jag har lite frågor om erbjudandet. Verkar vara ett riktigt lallarföretag. När det gäller försäkringar så vill jag ha en stabil aktör som är lättillgänglig per telefon om något inträffar. Där går Hedvig fet-bort. Får fiska poängen på annat håll.
Hur har du kontaktat dem? När jag och närstående haft med dem att göra har de alltid svarat på några minuter över chatten initierat från appen.
 

Brunello

Medlem
Vad kan vara bättre än att få något skriftligt? Vi är många som har skriftliga svar från chatten kring hur detta med 10k kampanjen. Väger betydligt tyngre än att referera till ett telefonsamtal som man inte kan bevisa att man haft. Så tänker jag.
Doftar tyvärr lite för mycket strul för mig.
Vilket seriöst företag har inte en bemannad kundservice per telefon? Förlåt, men jag köper inte ditt resonemang hela vägen.
 
Last edited:

imartin

Medlem
Doftar tyvärr lite för mycket strul för mig.
Vilket seriöst företag har inte en bemannad kundservice per telefon? Förlåt, men jag köper inte ditt resonemang hela vägen.

Hedvig är en (än så länge) olönsam tech startup, finansierad med riskkapital. Deras approach är att sänka driftkostnanderna jämfört med "gamla" försäkringsbolag med hjälp av teknik. Så du får en chat(bot) istället för bemannad kundservice på telefon. Innebär inte att de inte är seriösa. Bara att de inte riktar sig till personer som har mer traditionella krav på hur kundservice ska fungera.
 

Brunello

Medlem
Hedvig är en (än så länge) olönsam tech startup, finansierad med riskkapital. Deras approach är att sänka driftkostnanderna jämfört med "gamla" försäkringsbolag med hjälp av teknik. Så du får en chat(bot) istället för bemannad kundservice på telefon. Innebär inte att de inte är seriösa. Bara att de inte riktar sig till personer som har mer traditionella krav på hur kundservice ska fungera.
Jo, deras affärsplan är jag införstådd i. Jag tycker det är oseriöst i alla fall. Det kan man även läsa på deras recensioner på google, exempelvis. Inte för att jag klankar på folk som väljer det som försäkringsbolag, utan lyfter fram vad det finns för risker med att välja denna aktör. Börjar det brinna hemma är det inte så kul att prata med en bot längre…
 
Doftar tyvärr lite för mycket strul för mig.
Vilket seriöst företag har inte en bemannad kundservice per telefon? Förlåt, men jag köper inte ditt resonemang hela vägen.

Seriöst företag? Jag har ingått en deal för några ynka kronor för att få ett gäng poäng. Förväxla inte det med att jag bryr mig om företagets kvalitet eller seriositet. Jag väljer att köpa 10,000p för under 100kr. Vad är din anledning att inte göra samma sak? :)
 

Thornado

Medlem
Seriöst företag? Jag har ingått en deal för några ynka kronor för att få ett gäng poäng. Förväxla inte det med att jag bryr mig om företagets kvalitet eller seriositet. Jag väljer att köpa 10,000p för under 100kr. Vad är din anledning att inte göra samma sak? :)

Precis. Att ingå avtal med Hedvig för att man vill ha en försäkring är ju nästan lika galet som att teckna ett avtal med Avis och planera att hämta upp en hyrbil. :D
 

mrestes

Medlem
Nej det stod uttryckligen att efter 3 månader så kommer kampanjpoängen + de tre första månadernas poäng.
Det har nu gått 3 månaders för mig. Inga poäng. Har öppnat en chat med Hedwig med fråga varför. Egentligen är det en fortsättning på en tidigare chatt där deras sista svar var "du får poängen inom 3 månader."
Inget svar ännu på chatten men det är tidigt på dagen och det står i appen att väntetiderna är längre än vanligt just nu.

PS har någon annan undrat om företagen som alltid har meddelandet "väntetider är längre än vanligt just nu". Tror de ska lära sig lite om statistik och innebörden av ordet vanligt.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen