Senaste nytt

SAS Webshopping

GOTBound

Medlem
Specifik fråga om Webhallen, vid beställning online genom portolens länk till Webhallen när alternativet betalning i butik vid upphämtning väljs, får jag då EuroBonus poäng?
 
Specifik fråga om Webhallen, vid beställning online genom portolens länk till Webhallen när alternativet betalning i butik vid upphämtning väljs, får jag då EuroBonus poäng?
Du har säkert koll på det men tänk på att lagen om distansavtal bara gäller om man betalar online (gäller då även när man hämtar i butik). Kan vara värt att tänka på exv om man vill öppna förpackningen. Öppet köp vid betalning i butik gäller inte om man öppnar förpackningen, åtminstone inte hos Webhallen (egen erfarenhet). Inte 100% säker men tror EB-poäng via portalen bara triggas vid betalning online.
 

MLC

Medlem
Du har säkert koll på det men tänk på att lagen om distansavtal bara gäller om man betalar online (gäller då även när man hämtar i butik). Kan vara värt att tänka på exv om man vill öppna förpackningen. Öppet köp vid betalning i butik gäller inte om man öppnar förpackningen, åtminstone inte hos Webhallen (egen erfarenhet). Inte 100% säker men tror EB-poäng via portalen bara triggas vid betalning online.
Ska fungera för båda, har själv flertalet gånger hämtat ut och fått poäng.
 

intuition

Medlem
Specifik fråga om Webhallen, vid beställning online genom portolens länk till Webhallen när alternativet betalning i butik vid upphämtning väljs, får jag då EuroBonus poäng?
Tycker inte att det fungerat för mig, fast jag är ju inte 100% säker på att jag köpte via sas-portalen senast jag handlade på webhallen. Går jag igenom transaktioner i portalen har jag aldrig fått något från webhallen. Jag brukar vara inloggad på webhallen också, vet inte om det inverkar.

Posta gärna efter ditt köp hur det fungerade.

Samma situation finns för Kjell&Co, men där är det tydligt noterat att hämta i butik inte ger poäng.
 
Ett tips till er som både vill tjäna poäng med Amex och genom webbshopping och behöver fylla på apoteket där hemma.
 

Attachments

  • IMG_4235.png
    IMG_4235.png
    674,8 KB · Visningar: 227

Rickard_O

Medlem
Inte sällan är Doz 5-15% dyrare än konkurrenterna så kolla upp det innan ni handlar annars kan det bli dyra poäng.
Det jag köpte så var några grejer 10:- billigare hos Doz, och någon grej 10:- dyrare.
Allt som allt va det väldigt likt priset hos Apoteket som jag jämförde mot.

FInns ju så fruktansvärt många aktörer i den där branschen, jag orkar inte kolla igenom varenda en, tid är också pengar!
Om jag förlorar 24:- på att jag inte la ner 30minuter research på vilket onlineapotek som är billigast på just den korgen jag hade plockat ihop så får det va så.
Det kommer inte va på onlineapoteken man sparar dom största pengarna i vardagen :D
 
Toppen