Senaste nytt

SAS vägrar efterregistrera poäng

jimZon

Medlem
I mitt fall så fick de göra om min reservation på flygplatsen. Det vart som vanligt tvåtusen tangenttryck från SAS-personalen innan jag kom på planet. Men man tycker att de borde se något i alla fall. Men sedan så vet man ju inte hur mycket de egentligen kontrollerar. :/
 

thsred

Medlem
Som @AABack2ARN har poängterat, det är dåligt av SAS att de inte har koll på vilka som har åkt med deras plan.
Bör det inte vara ett säkerhetsproblem egentligen?

Kan man inte bara nämna till SAS att man ämnar att hota med polisanmälan på någon oklar säkerhetsgrund då de verkar veta om du varit på planet eller inte. Bara typ testa och se vad som händer. :)
 

apknug

Medlem
Kan man inte bara nämna till SAS att man ämnar att hota med polisanmälan på någon oklar säkerhetsgrund då de verkar veta om du varit på planet eller inte. Bara typ testa och se vad som händer. :)
Eftersom resan även gick via amerikanska lufthamnar tycker jag du skall säga till SAS att du kommer att kontakta FAA i USA då SAS inte verkar ha ordentlig koll på sina passagerarlistor...... Då kommer de säkert att vakna till.
 

thsred

Medlem
Bara en fråga förresten. Om du kollar in I-94 (https://i94.cbp.dhs.gov/) på nätet, står det då att du har lämnat USA? För om du inte har det så är det ju ett litet problem och är du registrerad som utrest ur USA så borde ju SAS på något sätt ha kunnat meddela myndigheterna och därför borde ha koll på att du varit ombord.
 

jimZon

Medlem
Jag tror säkert att det går ta reda på om jag var med eller ej men det kan säkert vara en mer manuell process i system om de inte har tillgång till eller är utbildade för.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tror säkert att det går ta reda på om jag var med eller ej men det kan säkert vara en mer manuell process i system om de inte har tillgång till eller är utbildade för.

Om de inte vill/kan ta reda på det tycker man nog att de kan ge dig poängen i alla fall. Annars får de väl motbevisa att du inte var med på planet...
 

ryds

Medlem
Vi flyg med Thai Airways i C den 22 dec och 8 Jan. Förra veckan hör bror av sig och han saknar poäng mellan ARN-BKK och BKK-Krabi.
Är ju ganska mycket poäng. Går ej efter registrera detta eftersom det gått mera än 6 månader, med typ 5 dgr. ringer och får en mail jag ska skicka till. Inga problem lovar han mig. Skickar med alla uppgifter.
Får detta till svar:
Dear Mr.

We regret that on this occasion we cannot meet your request.

Please note that points cannot be credited for activities that are older
than six months.
Points eligible for accrual will be credited to your account according
to the rules specified in the EuroBonus Membership Conditions. For more
information please visit our website: www.flysas.com/en/uk/EuroBonus

Sincerely,
Chandrakant.A

EuroBonus Retro Center

Skickade svar att resan avslutades den 8 Jan, och att det är inom 6 månader. Och vart lovad att man skulle ordna detta.
Nu har man inte svarat på 1 vecka.

Kan bror glömma dessa 12 000 poäng ?
 

Timotey

Medlem
Känns lite dumt att lägga märke till det först nu. Tror bror kan glömma poängen iom att det nu har gått över 6 månader för både resan ner och resan hem. Tycker personligen att SAS agerar helt rätt
 
Toppen