Senaste nytt

SAS vägrar efterregistrera poäng

palmen

Moderator
Tycker sas agerar rätt, det är datum för aktuell flygning som gäller, inte för sista flygning på resan.
 

Thornado

Medlem
Om ni begärde retroregistrering innan 8 juli så tycker jag väl att han borde få poäng för hemresan.
 

FilipJ

Medlem
IMG_1043.PNG

Ursäkta en någorlunda novis på efterregistrering - vad är logiken i detta?
 

ekf

Medlem
Jag försökte tidigare i somras att efterregistrera två Austrian-flyg efter lite drygt en vecka, fick meddelande om att jag inte fanns registrerad som passagerare. Hade inte tid att greja med det då och provade någon vecka senare och då gick det hur bra som helst.
Skulle inte ta för hårt på utfästelsen att det går att retroregga efter bara en vecka.
 

ekf

Medlem
Att inte vänta mer än 1v är ju otroligt otåligt. Det kan mycket väl ta längre än så att få in poängen under normala omständigheter, så vänta en 2-3 veckor iallafall innan man sätter igång och retroregistrerar.
Absolut, ville mest få det gjort (och samtidigt testa om det gick efter en vecka som det stod kunde gå). Tidigare har jag alltid väntat två veckor och det har fungerat direkt.

Edit: Blev nog inte så tydligt tidigare... Vad jag ville ha sagt med min post var väl egentligen att den där "1 vecka" som det står i dialogen nog inte är så verklighetsförankrad...
 
Last edited:
Toppen