Senaste nytt

SAS Travel Cash

Jag har också fått 1x500 p
Jag tror dock att man kunde tävla flera dagar i rad med ny vinstchans varje dag. Så därför vann du nog 2 ggr.

Jag har nappat på idén att efter devisen "många bäckar små" med tanke på att jag till 97% använder mig av kort både online och fysiskt så har jag fört över mer än 6200kr till mitt Travel Cash och handlat för nästan 5900kr.
Trots detta syns det inte någonting på min kontohistorik över inkomna poäng och på mina sidor står det att mitt kort ej är aktiverat trots att jag kan handla med det, Travel Cash appen fungerar och jag kan logga in på mina Travel Cash-sidor på datorn. (Jag har en Mac och använder mig av Safari...)
På mina sidor klickar jag på "Aktivera kort" och då måste jag antingen logga in via en ny flik vilket jag gör men hamnar per automatik på mina Travel Cash-sidor och klickar jag igen så hamnar jag i en ny flik på Travel Cash.
Ingenstans varken på SAS mina sidor finner jag någonstans där jag kan aktivera mitt redan aktiverade kort som jag aktiverade via appen eller på mina Travel Cash sida.
Vad gör jag för fel?

En annan sak som jag läste från bl.a. @martin1891 är att ni har fått ett välkomsterbjudande på 500 poäng efter att antingen ha fått kortet, aktiverat kortet eller använt kortet.
Det är väldigt märkligt att jag började använda det någon vecka efter att jag fick det i början av september men inte fått någon respons what so ever från SAS. Har nu EBG eller lägre?

Anyways, tacksam för alla svar och tips som ni kan bidra med om vad jag ska göra.
Min mobil finns på service och jag får tillbaka den tidigast imorgon men med tanke på kompetensen hos SK-IT så är jag inte allt för hoppfull om att få några geniala svar från deras sida...

Utfall ni undrar varför jag hittills ej har nappat på alla fantastiska möjligheter som andra kort erbjuder med tanke på hur jag konsumerar så har jag ej den möjligheten... :)

Trevlig kväll!
/Smuffe

Jag använder mitt Travelcash ganska flitigt och har några idéer om hur det nog fungerar.
Ingenstans varken på SAS mina sidor finner jag någonstans där jag kan aktivera mitt redan aktiverade kort som jag aktiverade via appen eller på mina Travel Cash sida.
Vad gör jag för fel?
/Smuffe
Jag ringde SAS support och frågade samma sak, och enligt dem så är det ett IT-fel. Ditt kort är alltså aktiverat även fast det inte ser ut så.
En annan sak som jag läste från bl.a. @martin1891 är att ni har fått ett välkomsterbjudande på 500 poäng efter att antingen ha fått kortet, aktiverat kortet eller använt kortet.
Det är väldigt märkligt att jag började använda det någon vecka efter att jag fick det i början av september men inte fått någon respons what so ever från SAS. Har nu EBG eller lägre?
/Smuffe
Jag tror att de 500 p var från en travel cash-tävling, som SAS hade för någon vecka sedan. Jag vet att jag deltog i den. Jag har inte fått någon annan välkomstbonus.

till min stora förvåning dimpade det ner 25450 poäng i mitt konto i morse varav jag blev chokad men nu till lunch försvann det. Har haft travel cash sen starten och har spenderat säkert 10-15K (bokning av resor m.m) men inte fått ett enda poäng.

Jag har använt kortet första gången i September. Det har inte ramlat in några poäng ännu
på mitt Eurobonuskonto. Kortet står som aktivt.

Har ni andra som använder kortet fått in några poäng?
I så fall när har de kommit in?

Jag har använt kortet första gången i September. Det har inte ramlat in några poäng ännu
på mitt Eurobonuskonto. Kortet står som aktivt.

Har ni andra som använder kortet fått in några poäng?
I så fall när har de kommit in?

Jag använder kortetoch har heller inte fått några poäng för september-oktober

Mejlade supporten igår och de svarade "att poängen skulle komma under veckan"

Finns det fler erfarenheter av att använda kortet? Fortfarande strul att få in poäng?

Mitt har legat på skrivbordet sen det kom, funderar på att testa att använda det men orkar inte med något som kräver massa samtal till kundtjänst.

Jag har fått följande insatt på kontot några dagar efter den 15e i månaden. (verkar vara brutna månadsperioder, ca 15e nov-15e dec)
20OKT 478 p
24NOV 811 p
29DEC 1566 p
Jag tycker att det är helt okej poängintjäninng utomlands, man får se det som ett alternativ till där de inte tar AMEX/Diners

Finns det fler erfarenheter av att använda kortet? Fortfarande strul att få in poäng?

Jag har använt mitt kort frekvent sedan jag fick det. Och överföringarna från mitt bankkonto till kortet (tar normalt någon minut) har aldrig krånglat fören i torsdags då jag överförde pengar och de har fortfarande inte dykt upp på kortet! Visserligen kan det ta upp till två bankdagar, så jag avvaktar. Gällande poängen så har dessa börjat rulla in som det ska.

Toppen