Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Och du tittar i Business saver kolumnen och inte everyday business?

Det kan helt enkelt vara så att eurobonus inte har tillgång till detta inventory även fast andra bolag kan boka. Det stämmer ofta bra överens, men inte alltid.
Yes, tror inte problemet ligger i inventory då detta alltid löst sig med tallinn. Måste vara personalen som missar något.

Tjena har en voucher som går ut 31a mars.

Kan inte boka star alltiance resor på SAS hemsida, gäller det att ringa den vanliga supporten då ? EBG btw.

sen undrar jag hur lång fram i tiden jag kan boka denna resa och ifall vouchern då är valid för den resan? ( hoppas inte den måste tas innan 31a)

Vad kostar det att boka om en sån resa, känner att jag bara kommer boka nått för att vouchern inte ska gå ut, vill nog boka till något vettigt senare när pandemin har lagt sig.

och till slut vart kan jag se på hemsidan hur många vouchers jag har kvar ? Eller kan supporten se det åt mig ?

Jag frågade när de kommer att öppna upp egna hemsidan för Star Alliance bokningar och han nämnde att det jobbas för fullt och att planen var februari men att det nu flyttats fram till ungefär midsommar.

Det är ju inget tekniskt problem, det stängdes ju ned för att det blev för mycket jobb för SAS med alla av/ombokade star awards. Förstår dem, min TAP-resa till CUN har justerats 8 gånger hittills av TAP och det är fortfarande 6 mån till avresa, har behövt ringa in 4ggr för att ordna nya connections när TAP ändrat både longhaulschemat och shorthaulschemat och fått byta dagar. Det är en rejäl förlustbusiness för SAS att hantera dessa ärenden på telefon, så kan man minska mängden bokade star awards på ett enkelt sätt genom stängd onlinetjänst så har man mycket att vinna.

Tjena har en voucher som går ut 31a mars.

Kan inte boka star alltiance resor på SAS hemsida, gäller det att ringa den vanliga supporten då ? EBG btw.

sen undrar jag hur lång fram i tiden jag kan boka denna resa och ifall vouchern då är valid för den resan? ( hoppas inte den måste tas innan 31a)

Vad kostar det att boka om en sån resa, känner att jag bara kommer boka nått för att vouchern inte ska gå ut, vill nog boka till något vettigt senare när pandemin har lagt sig.

och till slut vart kan jag se på hemsidan hur många vouchers jag har kvar ? Eller kan supporten se det åt mig ?

Giltighetstiden på voucher anger datumet innan du måste boka, det egentliga resedatumet kan ligga längre ut.

Har du fler än en voucher så kan du bara se den första på SAS sidan, annars måste du ringa supporten.

Resten av dina frågor har du svar på i detalj i första posten av denna tråd.

25 min telefonkör strax innan kl 16 idag. Kom fram för att lägga till hemresan på en ren SAS-bokning. Han hittar resan (tack och lov), men säger att vi ringer upp dig ikväll eller imorgon för debitering av nya skatter och uträkning av poängen. Tack och adjö.

Det har jag varit med om förr, så det gäller bara att hålla tummarna att det blir så också. Har ju varit lite si och så gällande att de ringer upp när de ska (är min egen erfarenhet. Har själv fått ringa in och efterlysa biljetteringen etc. då de ej har återkommit).

Vem vet, det kanske fungerar prima idag! Väljer att se positivt på det hela! :)

Det fungerade inte prima... Ingen ringde upp och jag återkopplade igår em. Pratade med en trevlig (lite äldre) man som satte mitt samtal på paus och ringde (?) avdelningen för biljettering och återkom med korrekt kostnad och poängkostnad. Han fick mitt kortnummer och allting var frid och fröjd (trodde jag).

Någon timme senare får jag ett mail;

Hej,
Vi bekräftar din omboknings kostnad på reservation ABCDEF är avbokad,
den ligger på 420sek per person.
Om det låter bra är det bara att ni ringer oss igen så ställer vi ut den nya bokningen.

Med vänlig hälsning
SAS Customer Service

Inte upplyftande och bekräftande direkt. Har ju redan uppgivit mitt kortnummer och det är så många fel i detta meddelande. Allt ifrån särskrivningar till syftningsfel. Försökte ringa igår kväll, men gav upp efter att ha suttit i telefonkö i närmare 30 min.

Ringde in idag och frågade vad de sysslade med. Personen bekräftade att biljetten fanns kvar, att den låg på kö för att debiteras och biljetteras. Poängsumman drogs redan igår. Även han blev orolig att det var någon ny bot som varit framme eller falska mail i omlopp. Han konstaterade att det inte var det och att deras AI inte fungerade så bra. Han skulle felanmäla det.

Så jag väntar väl ett tag till och ser om jag kanske får min biljett någon gång i nästa vecka. Attans att det ska vara så olika kvalité på dem man pratar med och om de kan debitera och biljettera själv eller ej. Att skicka iväg till den "nya" Eurobonusavdelningen som sköter detta segar ju bara upp processen avsevärt. :eek:

Var med viss nervositet som jag idag ringde in för att boka med min voucher som går ut 31/3, men jag fick väldigt fin hjälp! Sa vart jag ville och att jag hade några flyg i åtanke, och mannen som hjälpte mig sa "shoot" och så bokade han in mig precis som jag ville. Skatter och avgifter räknade han ut på direkten och nu ligger flygningen inne i SAS-appen och jag har fått bekräftelse på mejlen.

5/5!

Fick ett väldigt bra bemötande för en halvtimme sedan! Hon hittade inte i närheten av samma resor som jag gjorde på United.com men huvud-benet blev rätt och eftersom jag ändå ska ringa in och lägga till hemresan när det släpps biljetter så lät jag bli och HUACA. Det får bli ett problem för nästa samtal :)

Ringde idag in, lite orolig för lång väntetid då det närmar sig sista mars, men kom fram med knappt 2 mins väntetid. Svårt att uppfatta namnet på han som svarade. Jag fick snabb hjälp, inga problem att kolla leg för leg men mitt första alternativ på resmål funkade inte. Jag hade inte hittat något själv där heller men han gjorde bra försök med kreativa routings men gick bet på hemresan (svårt att få ihop 4 personer i business på skollov). Gick då vidare till alternativ 2 på listan och han hittade det jag var ute efter, bokade snabbt, räknade ut skatter, tog betalt och ställde ut biljetterna under samtalet. Han fixade även seating åt oss, totalt tog samtalet knappt 15 min så bra jobbat.

Lyckades idag på ett enkelt sätt hitta 4 biljetter i business till USA på sportlovet 2022 med Turkish och Austrian med optimala dagar. Han jag pratade med förklarade att vissa bolag tar längre tid på sig i sökningen och syns inte direkt ch det är lätt att trycka vidare. Helnöjd. Men separata biljetter till Florida har blivit dyrare än tidigare år. 3-4k tor.

Det har blivit bättre tycker jag. Blivit bra bemött och de har kunnat hjälpa mig på ett helt annat sätt än hur det var i början. Tror de tagit bort mannen jag hade en otur att få nästan jämt första gångerna. För honom har jag inte stött på. Det blir en hel del ombokningar fortfarande. Sist avbokade TK så nu blir det ekonomi sista benet till Seychellerna, lite småsegt men får se om det öppnar sig något annat senare.

Toppen