Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Igår, ca 20 min kö, inga problem boka, sade datum och CPH-CUN (nya bali här i forumet eller....)?
Han hittade först inget, jag sade jag försökt scanna läget på star alliance partmers sidor och tycktes se något via london-toronto ut och CUN-IST-MUC-CPH hem.

vet inte om bara jag har otur men på CPH-LHR med Sas gick bara få Go.
Sista benet hem MUC-CPH är med LH och öven dör endast eko.
På en annan bokning jag har BKK-TPE-CDG-CPH är det också bara Go som gick på sista benet.

Är jag överanalytisk i att se problem med business på alla sträckor om man har 2 stopp på vägen? Aldrig varit problem innan men nu med (väldigt litet smaple size) 100% fail rate vore det intressant se om fler haft samma issue?
Jag upplever likande.

Olika, genom toronto och genom madrid med stop i bogota. Annars mad-mde också.
Genom Toronto lär vara med Air Canada gissar jag. Hittar du dessa flighter på Uniteds sida eller Air Canada? Om det är på Air Canada så är det så att deras egna kunder har oerhört mycket bättre tillgång på flighter med just Air Canada och övriga partners (eurobonus) har inte alls samma tillgång. Hittar du Air Canada flighter måste du kontrollera tillgänglighet på någon annan sida än Air Canadas.

Är jag överanalytisk i att se problem med business på alla sträckor om man har 2 stopp på vägen? Aldrig varit problem innan men nu med (väldigt litet smaple size) 100% fail rate vore det intressant se om fler haft samma issue?

Japp, samma upplevelse här! Sista benet har jag inte lyckats boka i Business alls, och ibland inte alls på någon av sträckorna inom Europa. Surt, men bara gilla läget för tillfället.

Igår, ca 20 min kö, inga problem boka, sade datum och CPH-CUN (nya bali här i forumet eller....)?
Han hittade först inget, jag sade jag försökt scanna läget på star alliance partmers sidor och tycktes se något via london-toronto ut och CUN-IST-MUC-CPH hem.

vet inte om bara jag har otur men på CPH-LHR med Sas gick bara få Go.
Sista benet hem MUC-CPH är med LH och även där endast eko.
På en annan bokning jag har BKK-TPE-CDG-CPH är det också bara Go som gick på sista benet.

Vet inte om jag fattar rätt men jag bokade ARN-LHR-BOG-SJO ToR med SAS Plus både ut och hem? Jag var dock tvungen att lägga till ARN-LHR ToR senare då SAS inte släppt sina awards lika tidigt som Avianca (kanske en work around?).

Bokade precis CPH-LIS-MIA ToR med TAP. Suverän service av en engelsktalande agent och biljetteringen skedde direkt. När det gäller diskussionen om två stopp så kom det upp många anslutningar med två stopp där alla benen var i Biz. Jag sökte med AwardFares.

Japp, samma upplevelse här! Sista benet har jag inte lyckats boka i Business alls, och ibland inte alls på någon av sträckorna inom Europa. Surt, men bara gilla läget för tillfället.
Samma här! Trots att man själv ser första/sista sträckorna som tillgängliga i Business på t ex Awardfares så går dom inte att boka.

bokade arn-ist-mru//mru-ist-vie-arn i förrgår, 2 stop på vägen hem, i C inga problem.
Men upplever på tidigare bokningar jag gjort att det vart strul med sista benet i C utan det blivit eco när det vart 2 stopp

Samma här! Trots att man själv ser första/sista sträckorna som tillgängliga i Business på t ex Awardfares så går dom inte att boka.
Samma sak här, sista sträckan från Europa till ARN går inte att boka, varken i business eller ekonomi, trots tillgängligthet när man söker på Canada Air och Uniteds webbsida.

Genom Toronto lär vara med Air Canada gissar jag. Hittar du dessa flighter på Uniteds sida eller Air Canada? Om det är på Air Canada så är det så att deras egna kunder har oerhört mycket bättre tillgång på flighter med just Air Canada och övriga partners (eurobonus) har inte alls samma tillgång. Hittar du Air Canada flighter måste du kontrollera tillgänglighet på någon annan sida än Air Canadas.
Alla flighter har hittars genom united hemsida. Märkligt att jag fått ringa 4 gånger men inte hittat business.... förut gjorde 1samtal jobbet.

Alla flighter har hittars genom united hemsida. Märkligt att jag fått ringa 4 gånger men inte hittat business.... förut gjorde 1samtal jobbet.
Och du tittar i Business saver kolumnen och inte everyday business?

Det kan helt enkelt vara så att eurobonus inte har tillgång till detta inventory även fast andra bolag kan boka. Det stämmer ofta bra överens, men inte alltid.

Toppen