Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Dagens försök avklarat på första försöket.

Tänkte boka en påskresa till Dubrovnik. Fanns lediga platser flera olika vägar såg jag på AC/ANA/United.

Agenten frågar "Vet du vad Dubrovnik har för flygplatskod?". Jag kom inte på men kollade snabbt på FR24: "DBV".

Han hittar platser ARN-CPH-ZAG-DBV och hem DBV-ZAG-VIE-ARN. Tystnad i luren.

Agenten: "Skatter bli 1571 kr"
Jag: Stämmer detta verkligen?
Agenten: Japp
Jag: Okej, jättebra hjälp. Tack!

Edit: Bokade detta sen ändå
Vad kostar en revenue till Dubrovnik samma datum?

Meckar på med resa för nästa jul nyår och har samma problem som många andra med olika svar beroende på vem man talar med. Har dock en fråga, är det enligt reglerna ok att ha en open jaw numer? Dvs åka till en slutdest på utresan men sen åka hem från benet innan, tex. GOT-IST-DPS-BKK och sen retur DPS-IST-GOT och vänta om det kommer platser BKK-DPS.

Meckar på med resa för nästa jul nyår och har samma problem som många andra med olika svar beroende på vem man talar med. Har dock en fråga, är det enligt reglerna ok att ha en open jaw numer? Dvs åka till en slutdest på utresan men sen åka hem från benet innan, tex. GOT-IST-DPS-BKK och sen retur DPS-IST-GOT och vänta om det kommer platser BKK-DPS.

Ja, jag lyckades boka en open jaw rätt nyligen. Visserligen lät agenten mig att söka leg for leg också, så någon annan kanske har en annan tolkning likt allt annat...

Ja du, intressant fråga. Just nu är det helt villkorligt vad som händer känns det som.

Open Jaw i sig själv inom samma zon har väl alltid varit ok. Men nu som BKK och DPS är i olika zoner gällande poäng så vet jag inte. DPS är avsevärt mycket dyrare nu.

Jag ringde nu, lyckades boka om halva familjen på icke 241 bokning men inte på 241.
Är det så att de inte kan boka om (byta klass) på 241 bokningar på helgen eller bara haft otur med tomtarna?

Toppen