Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Försökte att byta startbenet (en ekonomiflight mot en annan) på en redan bokad returresa (med 2-4-1) där övriga tre ben är i business. Han hittar det jag vill byta till. När han ska lägga ihop nya hemresan så blir businesstolarna jag har, till ekonomisäten. Han säger att det är för att han inte får göra det ben för ben och alltså inte bara kan byta ut, utan måste göra en helt ny bokning för hela returresan. Då hittar han ju såklart inte businessätena som finns på min bokning. Suck, och jag tackar för mig och lägger på.

Känns som att det kan bli en utmaning framöver, om det är så det ska gå till när man vill göra ändringar i en bokad resa.

Kollegan innan honom hittade inte något ö h t när han "letade" (jag själv ser fem platser med EVA på United). Jakten går vidare!

Måste bara säga att jag precis pratat med en riktigt serviceminded person, en stark kandidat till årets medarbetare!
Ville åka CPH-BKK i januari nästa år, hen såg samma platser som mig, samtalet inklusive uträkning av skatter tog 4 minuter. Biljetterna kom på mailen 1 minut senare, djupt imponerad.

Måste bara säga att jag precis pratat med en riktigt serviceminded person, en stark kandidat till årets medarbetare!
Ville åka CPH-BKK i januari nästa år, hen såg samma platser som mig, samtalet inklusive uträkning av skatter tog 4 minuter. Biljetterna kom på mailen 1 minut senare, djupt imponerad.
Vilket flygbolag och kabinklass ?

Som @henke12 skriver är det också det jag bett Kundtjänst göra. Eftersom de vill att jag nu skall boka av 2 platser på hemresan för att lägga in den på utresans PNR då vill jag att SAS har en handpåläggning i detta. Jag har bett dem göra detta via telefon vid 2 försök men Sykes okunskap gjorde att jag nu sitter där med 2 bokningar, jag ville inte mista hemresan på en potentiell resa.

Det roliga är som sagt att Diamondsupporten skriver i sitt svar att jag måste gjort på ett viss sätt från början något jag då skriver till dem att jag bad kundtjänst göra i 2 separata samtal och de vägra eller kunde inte. Med andra ord så säger Sykes emot vad Diamondsupporten ber mig att göra, därför ber jag SAS att fortfarande lösa detta.

Och om SAS vill lösa detta så känns det som att de enkelt kan göra det. Jag ger mig inte i första taget!
Utvecklingen i ärendet!

Jag blev idag så besviken ytterligare en gång på Diamond supporten så jag klippte mitt EBD kort mitt i tur i stridens hetta :rolleyes:

Sen tog jag saken i egna händer under min ilska av att jag inte alls var sugen på att åka SAS. På ca 90 sekunder lyckades jag boka av båda mina enkelresor och sedan boka på en T&R för alla platserna kom tillbaka. Så här i efterhand fattar jag inte att jag verkligen vågade göra det men nu blev det så och jag löste problemet! Kul med Japan över jul och nyår, om Covid lägger sig....

Tack för mig!

Last edited:
Utvecklingen i ärendet!

Jag blev idag så besviken ytterligare en gång på Diamond supporten så jag klippte mitt EBD kort mitt i tur i stridens hetta :rolleyes:

Sen tog jag saken i egna händer under min ilska av att jag inte alls var sugen på att åka SAS. På ca 90 sekunder lyckades jag boka av båda mina enkelresor och sedan boka på en T&R för alla platserna kom tillbaka. Så här i efterhand fattar jag inte att jag verkligen vågade göra det men nu blev det så och jag löste problemet! Kul med Japan över jul och nyår, om Covid lägger sig....

Tack för mig!

Du får skicka ena halvan av kortet till Rickard Gustafsson och andra halvan till nya VDn.

Utvecklingen i ärendet!

Tack för mig!

Vågat! Jag hade nog väntat tills kl 04.00 för att göra en sånt drag!

Jag ringde idag, samtalet avbröts 3ggr sen 4:e gången kom jag till nån dansk-talande person som var så långsam att biljetterna jag ville boka var borta.
Hade 2-3 bra samtal i gångnda dagar men idag var det uselt tyvärr.

Däremot han nämnde att ytterligare bonus biljetter kan dyka upp runt mars/april till dec 2021 / jan 2022 när SAS ser lite fram i tiden. Detta är inget man kan räkna med men intressant uttalande från support-personalen.

Dagens försök avklarat på första försöket.

Tänkte boka en påskresa till Dubrovnik. Fanns lediga platser flera olika vägar såg jag på AC/ANA/United.

Agenten frågar "Vet du vad Dubrovnik har för flygplatskod?". Jag kom inte på men kollade snabbt på FR24: "DBV".

Han hittar platser ARN-CPH-ZAG-DBV och hem DBV-ZAG-VIE-ARN. Tystnad i luren.

Agenten: "Skatter bli 1571 kr"
Jag: Stämmer detta verkligen?
Agenten: Japp
Jag: Okej, jättebra hjälp. Tack!

Edit: Bokade detta sen ändå

Last edited:
Toppen