Omöjligt för någon av oss att ha statistik på detta, men det skulle vara intressant att veta hur stor andel av bokningar som göras med SAS AMEX 2-for-1 vouchers utöver det som görs av tredje part som ChatFlights ligger i kategorin "Businessclass.se komplexitet"? Är det 1% eller 20%? Någonstans måste en kundupplevelse designas gissar jag, och då är frågan vilken kundgrupp gör man detta för? Minoriteten som hänger på BC, eller den troliga majoriteten som hänger utanför BC och vill ha enklaste möjliga resa för poängen?
Det är helt uppenbart att alla knivar för att skära kostnader är slipade. Det verkar som allt läggs hos generalister och inte specialister. Ohört tråkigt, men delvis förståeligt som läget är nu. Det är en stressad situation där man troligtvis för över ansvarsområden utan större grader av utbildning då det inte finns någon som vet/kan/har erfarenhet, alla har fått gå. Det betyder inte att man är "klantpelle" för det. Verktygslådan är helt enkelt tom och det är inte agenternas fel, jag gissar de gör bara det de kan.