Senaste nytt

SAS.se världens sämsta flygbolagssida?

Jag har testat allt inkl tömma cache och cookies, inkognitoläge och annan browser. Får likförbannat upp gamla sajten.

Veldig merkelig, hos meg kommer sas.se opp helt som vanlig. Forsøk sas.no eller flysas.com? :) Har du prøvd en annen enhet, f.eks mobiltelefon over mobilnett (ikke WiFi med samme IPadress som din pc)?

Ny på Businessclass så kanske postar i fel forum men har följande fråga:

Jag ska till Boston i november och flyger från Arlanda, vill flyga SAS (maximera EB-poäng) och måste åka ekonomi (resepolicy). När jag söker på sas.se får jag upp några alternativa rutter medan jag via andra sökmotorer får andra ruttförslag med kortare restid. Trots att jag bockat i endast SAS som flygbolag. Någon som kan ge mig tips på hur/var jag effektivast hittar bästa SAS-rutten?

Hej Steve och välkommen till bc,

Jag skulle tro att det du får upp via andra sökmotorer är s.k. codeshare med SAS, alltså betecknad som en sas-flygning, men utförd av någon annan. Codeshare är luriga, oklart i förväg hur många poäng de ger.

Söker du via sas.se lär du se mest operated av SAS. Annars är United ett alternativ för poängmacimering över Atlanten, de ger ofta full poäng i ekonomi.

Jag försöker hålla mig positiv till när det gäller SAS site men nu har det brustit...

På den nya siten kan man inte specifiera multi-city flight. Av någon anledning har man en valmöjlighet att välja hemresa från annan ort. Så man kan med andra ord specifiera OJ, men enbart på destination. Om jag t.ex. vill flyga ARN-NYC-GOT så får jag vända mig till en OTA.

Man tar sig för pannan.

Jag försöker hålla mig positiv till när det gäller SAS site men nu har det brustit...

På den nya siten kan man inte specifiera multi-city flight. Av någon anledning har man en valmöjlighet att välja hemresa från annan ort. Så man kan med andra ord specifiera OJ, men enbart på destination. Om jag t.ex. vill flyga ARN-NYC-GOT så får jag vända mig till en OTA.

Man tar sig för pannan.

Men man har väl aldrig kunnat boka multi-city på SAS.se? Det är väl därför folk använder wideroe.com?

Tycker att det har varit rejält struligt på slutet, får ofta olika typer av felmeddelanden.

En sak jag heller inte förstår är varför kommande resor på mitt EB-nummer inte finns direkt tillgängliga efter inlogg. När man lägger till en resa i appen så ligger den ju där sen men så funkar av någon anledning inte sas.se. Där måste man ju via Mina bokningar gå till Andra bokningar, genomförda utan att vara inloggad och söka genom bokningsnummer.

Sidan fungerar otroligt dåligt numera. Tycks vara mycket problem med http vs. https. Ofta får man "Sidan kan inte visas". Tog oroligt många försök att boka en resa med poäng i fredags.

Toppen