Sådär då var min BRA debut gjord
Ska erkännas att det kändes lite konstigt att gå mot ett BRA plan på morgonen (maskinen har inte fått SAS livery ännu)
Men väl ombord mötes jag av två trevliga kabinmedarbetare i SAS uniform. Både kabin och flightdeck var svenskar och hade en entusiastisk ton i presentation och information. Kabinen var ren och stolarna gick faktiskt att fälla bakåt (vilket de inte gjorde på ATR maskinerna hos Xfly)
Säkerhets genomgången gjordes av besättningen själva - således ingen inspelad version
Det stod som sagt fortsatt BRA på planet och såklart på säkerhetskortet i stolen, men i övrigt syntes eller hördes ingen om BRA/Braathens. Kabinpersonal och cockpit annonserade: "Välkommen ombord på denna flygning med SAS och SkyTeam"... (Xfly lade oftast till "som idag utförs av Xfly").
Bortsett från att varmvattnet inte fungerade ombord på morgonen (så det blev inget kaffe till frukosten), och en mindre försening nu på eftermiddagen så var det två helt okej flygningar
Jag är absolut för mångfald och engelska i all ära men inget slår känslan när hela besättningen pratar något av de skandinaviska språken. Det blir på något sätt trevligare och man känner sig mera "som hemma"
Nu är det fortsatt inkörningsperiod men jag tror det blir toppen med BRA när allt rullar