Senaste nytt

SAS satsar stort på svensk inrikes från inledningen av 2025!

En gång i tiden var sig linjen JKG-GOT. (Distans ca 11 mil flygvägen)
Och ett tag även Malmö-CPH.
;)

Haha, det flögs MMX till CPH senast häromdagen typ sju flyg, kolla i trafikvarningstråden. Men det var kanske inte helt reguljärt. :)

Nej, men det var andra tider när det gick att hoppa från Bulltofta snabbt och enkelt.

En snabb titt i Reseplaneraren för morgondagen ger att det verkar gå en buss till varje flyg, som landar dig på Sturup 50 minuter innan avgång.
Ja, Flygbussarna är grymma på MMX. Kommit försenad, ibland flera timmar, med sista flyget från ARN och ändå har de stått där 01:00 och väntat in de som vill med. Ibland har det dock blivit tjafs eftersom det är andra som skall med ett tåg från centralstation och räknat med att bussen går enligt tidtabell…

Ja, Flygbussarna är grymma på MMX. Kommit försenad, ibland flera timmar, med sista flyget från ARN och ändå har de stått där 01:00 och väntat in de som vill med. Ibland har det dock blivit tjafs eftersom det är andra som skall med ett tåg från centralstation och räknat med att bussen går enligt tidtabell…
Borde ju vara smartare att byta på Triangeln, särskilt söderut, men även norrut borde det vara en fördel.

Av erfarenhet vet jag att de inte är så hårda med den gränsen. Eller har inte varit det tidigare iaf. Framförallt inte om man kommer ett helt gäng på bussen.
Just på MMX kanske. Men på annan ort (TKU) så fick jag nej vid disken, även om jag såg rakt ut på den tomma plattan och kunde se planet jag skulle med ännu i horisonten på väg att landa.
Men när försenad cabin crew kom för att lämna sin väska, då gick det mitt i allt att få med min. (Jag är ändå tacksam för att damen vid disken sökte upp mig och tog emot väskan då.)

Ja, regler är regler, men när väskan ordagrannt skulle ner en våningsplan och in på vagnen som skulle åka 30 meter ut till planet som inte ens landat än... Lite flexibilitet får man ha.

/offtopic

Toppen