Senaste nytt

SAS satsar stort på svensk inrikes från inledningen av 2025!

Slutet av -80 talet, då kunde man också få åka både DC8 och DC10 till Luleå när det var många pax fredag och söndag -kvällar.
Och det var många som reste just fredagar och söndagar när alla stockholmsungdomar skulle till respektive från sina regementen i Boden.
DC-10 till/från Luleå på den tiden var synonymt med "beväringsflighter"

Måhända kommer vi att få uppleva det igen?
 
Sommartidtabellen står nu för dörren och från söndag/måndag i detta veckoslut går SAS och samarbetet med Braathens upp i det närmaste full fart! :)

Visby, Ronneby och Halmstad får något fler frekvenser där Halmstad även får nattstopp och därmed tidig morgonavgång :)

@pswe & @Janne V på Ängelholm blir det färre ATR och fler CRJ900 och även A320Neo :)

Även Göteborg får något fler frekvenser.

Braathens produktionen går även upp i full fart i Köpenhamn. Fyra ATR maskiner (samma antal som Xfly flög på cph) ska nu flyga de flesta avgångarna på Århus, Hamburg, Hannover, Oslo Sandefjord Torp samt säsongslinjen till Kristiansand. Därtill återstartar inrikeslinjen till Billund som försvann i pandemin.

Nedan syns nu hela SAS linjenät på svensk inrikes! :)

Screenshot_20241008_225809_Samsung Internet.jpg
 
Första SAS-flyget med Braathens för mig i förrgår, med Braathens-spin på den vanliga säkerhetsgenomgången. Servering i Plus trots kort flygning på 45 minuter.
– Proteinbar?
– Nej tyvärr.
– Cachewnötter?
– Nej tyvärr.
– Choklad?
– Nej tyvärr. Men vill du ha en pralin?
Hon räckte fram en chokladboll.
– Det där är väl en chokladboll?
– Nej, det är en pralin.
Chokladbollen smakade som vanligt.
 
Toppen