Jag jagar poäng och inte status. När jag gjort mina flygningar har jag fått in ca 1000 poäng tur och retur. När jag gjort tio sådana turer har jag fått en poängresa. Detta har varit ett av de främsta skälen till att jag valde SAS som program. Man får väldigt mycket tillbaka när man reser med SAS. Nu försämras poängintjäningen drastiskt och jag vet inte om det är värt de extra tusenlapparna för en extra kaffe. Jag kör hela programmet, hyrbil, flyger mer eller mindre enbart med sas, dubbla kreditkort, gjort någon värvning. Ändå har jag personligen svårt att nå upp till önskat antal poäng ( 1 tur och retur i business 2-4-1).
Man ska inte sälja på nyheter som man säger. Men jag kommer överväga om det är värt att ha kvar korten eller om man ska köra på något annat som ger hotellpoäng eller annat istället. Framförallt känns mastercard premium väldigt ovärt just nu då det blir mycket svårt att få ihop poäng till en go resa.
Men som sagt det finns inga fria luncher. Och som någon skrev så var det kul så länge det varade.
Det blir roligt att följa upp årsredovisningarna de närmsta åren för bolaget. Jag tror detta är ett snedsteg.