Senaste nytt

SAS sänker intjäning på billiga GO-biljetter med 96%?

Vill man behålla sitt guld får man snällt betala 2 T/R till Berlin via Oslo eller köpenhamn i Plus + några poäng till samt SAS AMEX Elite och MC Premium förstås. Det kostar en del 4000 (AMEX) + 1495 (MC Premium) + 6000 (2*Berlin T/R alt. Hong Kong F&F i Plus) = 11 495. OBS!! överslagsräkning, detaljerna kan vi diskutera en annan gång
Friends and family lär väl snarare generera ca 1500 EB i plus... så blir några resor i så fall

Jag jagar poäng och inte status. När jag gjort mina flygningar har jag fått in ca 1000 poäng tur och retur. När jag gjort tio sådana turer har jag fått en poängresa. Detta har varit ett av de främsta skälen till att jag valde SAS som program. Man får väldigt mycket tillbaka när man reser med SAS. Nu försämras poängintjäningen drastiskt och jag vet inte om det är värt de extra tusenlapparna för en extra kaffe. Jag kör hela programmet, hyrbil, flyger mer eller mindre enbart med sas, dubbla kreditkort, gjort någon värvning. Ändå har jag personligen svårt att nå upp till önskat antal poäng ( 1 tur och retur i business 2-4-1).

Man ska inte sälja på nyheter som man säger. Men jag kommer överväga om det är värt att ha kvar korten eller om man ska köra på något annat som ger hotellpoäng eller annat istället. Framförallt känns mastercard premium väldigt ovärt just nu då det blir mycket svårt att få ihop poäng till en go resa.

Men som sagt det finns inga fria luncher. Och som någon skrev så var det kul så länge det varade.

Det blir roligt att följa upp årsredovisningarna de närmsta åren för bolaget. Jag tror detta är ett snedsteg.

Framförallt känns mastercard premium väldigt ovärt just nu då det blir mycket svårt att få ihop poäng till en go resa.

Nu har jag sett några stycken som skrivit att MC premium känns värdelöst nu. Hur menar ni då? Är det för att all er intjäning av poäng kommer från flygning?

För mig är den största anledningen till att ha detta kort FlyPremium, för att bränna de enkelt intjänade extrapoängen (Avis/AMEX/shopping) på sas business.

För mig personligen är det ingen ko på isen om jag tjänar extrapoäng på mina resor. Det är just avsaknaden av baspoäng som jag grinar lite över.

När en rolig fest tar slut börjar oftast en annan ;)
Efterfesterna är de bästa festerna.

Det här tror jag i grund och botten är bra. Jag kan dock tycka att SAS är lite dåliga på att presentera sådana här saker och de svänger väldigt kraftigt. Kanske hade varit lite rimligare att gå till 25% intjäning eller något sådant. Nuvarande beslut känns lite som en skymf mot alla som faktiskt flyger SAS Go.

Det här tror jag i grund och botten är bra. Jag kan dock tycka att SAS är lite dåliga på att presentera sådana här saker och de svänger väldigt kraftigt. Kanske hade varit lite rimligare att gå till 25% intjäning eller något sådant. Nuvarande beslut känns lite som en skymf mot alla som faktiskt flyger SAS Go.
Ja, samt att avisera detta på eventet förra veckan och förklarar alla ”uppsides” med det hela (!)

Men dom kanske var rädd att få 200pers som buade ut dom...

Helt enig i detta. Jag är ju en av de som påverkas mest av detta då jag nästan uteslutande köper go. 25% för billigaste biljetten kan jag tycka är rimligt.

Det är ju som sagt lite som när EU3 zonen försvann. Vi har festat rätt bra sedan dess (är väl 3-4 år sedan nu) och jag har fortfarande förfest :D

Toppen