Senaste nytt

SAS sänker intjäning på billiga GO-biljetter med 96%?

Är det någon som hittat någon uppdaterad info på sas.se kring den nya intjäningsmodellen? Förutom att luska genom bokningar som inte verkat helt konsekvent.

Eller är det bara det korta inlägget på News & reminders som finns publicerat officiellt?

Offers and news | SAS

”Hoppas vi”, ska väll tilläggas
Rädslan är väll att Plus ska bokas i tex T-klass och ge betydligt mindre...
Fast det är fortfarande Plus. Intjäningen av Eurobonus poäng när du flyger SAS är väl ändå kopplad till Fare Families (Go Light, Go, Plus, Business) och inte bokningsklass oavsett om det är Friends & Family eller en normal bokning.

Visste inte att det skulle bli en sådan rejäl minsking av poängen. Personligen tycker jag att vill man konkurrera med lcc så hade man bara kunna strypa alla förmåner. Men 200 poäng, varför ens försöka SAS... Men å andra sidan ökar argumentet rejält för att välja 60000p för en inställd flight istället för 600euro.

SAS kommunikation är ju sämre än sämst... meddela samma dag som det genomförs. Vet inte i hur många branscher det är ok
Verkligen uselt. Och tyvärr mer eller mindre standard inom alla lojalitet program (även hotell etc)

Däremot tar de nog rekord när de så sent som veckan innan har en träff för sina mest frekventa resenärer (som dessutom betalat för att få vara med på träffen), och inte nämner ett ord om vad som ska komma. Det är jävligt dåligt.

Edit: hade jag varit där så hade jag nog övervägt att kräva poängen tillbaka för eventet åtminstone. Om inte annat för att markera. (jag skulle väl inte lägga direkt mycket jobb på det, men de bör får höra att de hanteringen är kass)

Helt enig i detta. Jag är ju en av de som påverkas mest av detta då jag nästan uteslutande köper go. 25% för billigaste biljetten kan jag tycka är rimligt.

Det är ju som sagt lite som när EU3 zonen försvann. Vi har festat rätt bra sedan dess (är väl 3-4 år sedan nu) och jag har fortfarande förfest :D

Festen är inte över men vi har passerat Happy-hour så blir champagnen dyrare i loungen.

Toppen