Senaste nytt

SAS sänker intjäning på billiga GO-biljetter med 96%?

THIS.
Började precis läsa tråden och tänkte på detta som inte alls diskuteras här!
Jag kan se resonemanget med minskad intjäning på "nästan-gratis" biljetter, men inom Nordics har vi väl en massa folk som når guld, diamant på legs. I enlighet med alla andra program så tjänar man ingen segment heller om biljetten inte ger poäng, därmed antar jag att de flesta Go-biljetter inom norden kommer get 0 segment, vilket är katastrofalt tycker jag.
Jag nådde Diamond själv på poäng sista rundan, men kommer troligtvis nå bara Gold på legs detta år, om ens det med nya regler. Jag har tyckt Diamond har gett så lite mervärde att jag kommer inte pusha till det.
Försvinner även segmenten så blir det adios, hasta la vista eurobonus.
Men tolkar du sas beskrivning av förändringen till att resor med 0p inte skulle räknas som en flygning alls? Jag tolkar det nämligen väldigt tydligt att det är tvärt om. Att alla flyg fortfarande ger segment, oavsett intjäning av poäng.

Edit: jag hittar inte heller några flighter som ger 0p, för ni?

Är det bara jag som inte får ihop detta? Kollade datum i April till Hong Kong och där är även Flexibel Plus nedsatt rejält. Skulle inte sänkningen enbart gälla oflexibla biljetter i GO-class till Asien och USA?? Samma sak för flexibel Business Class. SK-IT? Håller de dessa nivåer kan vi prata svårt att flyga in EBG.

Visa bifogad bild 80074

Visa bifogad bild 80075
Precis. Endast GO-klasserna stod det ju...!

Är det bara jag som inte får ihop detta? Kollade datum i April till Hong Kong och där är även Flexibel Plus nedsatt rejält. Skulle inte sänkningen enbart gälla oflexibla biljetter i GO-class till Asien och USA?? Samma sak för flexibel Business Class. SK-IT? Håller de dessa nivåer kan vi prata svårt att flyga in EBG.

Visa bifogad bild 80074

Visa bifogad bild 80075

Jag kollade lite avgångar ARN-MIA i januari och där var det bara oflexibla biljetter som var nedsatt.

Vi kanske inte ska räkna med att sas system stödjer detta ännu :)

Om ändå biljettpriserna också sjunkit med 96% :rolleyes:
Fast när man räknat bort skatter och avgifter på en billig interkontinentalbiljett som säljs på kampanj eller startpris, då är det inte många kronor som tillfaller SAS. Det skulle mycket väl kunna vara i häraden 150-300 kr per passagerare och från det skall SAS betala kortavgifter, egna personalkostnader, mat ombord och annat. Jag tror man kan utgå från att det sitter ett par passagerare i varje kabin, på varje flygning som grovt sett enbart bär den egna marginalkostnaden.

Hade kunnat svälja om det bara handlade om de billigaste Go-biljetterna, men som flera visat på skärmdumpar här så verkar ju även dyrare klasser ha blivit nedsatta.

Vad gäller nedsättningen på Plus så ska vi nog sitta lite lugnt i båten. Det är säkerligen IT-strul. Kanske håller på Go light på att få egna bokningsklasser och det är lite omflyttning där just nu.

Visa bifogad bild 80074

Visa bifogad bild 80075
Det där är poängintjäningen för intrascand, så SKIT strikes again....

Toppen