Tror inte priserna går ned, men de kanske inte stiger lika raskt.Tråkigt, ja det finns såklart alltid resemönster som blir lidande. Du får se det positiva i att biljetterna förmodligen går ner i pris framöver. Status kanske kan fås genom segment?
T Du får se det positiva i att biljetterna förmodligen går ner i pris framöver.
Tvekar rejält på att priserna kommer gå ner på GO - speciellt med SAS egna uttalande om denna korrigering.
Men tolkar du sas beskrivning av förändringen till att resor med 0p inte skulle räknas som en flygning alls? Jag tolkar det nämligen väldigt tydligt att det är tvärt om. Att alla flyg fortfarande ger segment, oavsett intjäning av poäng.
Edit: jag hittar inte heller några flighter som ger 0p, för ni?
Det blir ju lite äpplen och päron då det är inrikes USA(United?) ena vägen, men inte andra...Den skarpögde ser att trots att det är Q-klass i båda riktningarna för bägge flygningarna så tjänar man olika poäng.
Är det verkligen SAS-flyg på alla sträckor?Ja, bokningsklass verkar ha betydelse (än så länge) Q-klass ger 2925 poäng, V-klass ger 2650 poäng, W-klass ger 2425 poäng,samtliga tillhör samma Fare Family (SAS Go). Såg också att detta inte är konsekvent för när jag testade en annan bokning gav Q-klass 2425 poäng.Ett annat exempel illustreras nedan. Den skarpögde ser att trots att det är Q-klass i båda riktningarna för bägge flygningarna så tjänar man olika poäng.
Visa bifogad bild 80081