Senaste nytt

SAS sänker intjäning på billiga GO-biljetter med 96%?

Tråkigt, ja det finns såklart alltid resemönster som blir lidande. Du får se det positiva i att biljetterna förmodligen går ner i pris framöver. Status kanske kan fås genom segment?

Ja, bokningsklass verkar ha betydelse (än så länge) Q-klass ger 2925 poäng, V-klass ger 2650 poäng, W-klass ger 2425 poäng,samtliga tillhör samma Fare Family (SAS Go). Såg också att detta inte är konsekvent för när jag testade en annan bokning gav Q-klass 2425 poäng. :confused: Ett annat exempel illustreras nedan. Den skarpögde ser att trots att det är Q-klass i båda riktningarna för bägge flygningarna så tjänar man olika poäng.

SAS5.PNG

Men tolkar du sas beskrivning av förändringen till att resor med 0p inte skulle räknas som en flygning alls? Jag tolkar det nämligen väldigt tydligt att det är tvärt om. Att alla flyg fortfarande ger segment, oavsett intjäning av poäng.

Edit: jag hittar inte heller några flighter som ger 0p, för ni?

Det är ju vanligt på andra flygbolag att billiga eco biljetter varken tjänar poäng eller segment. Eller andra vägen, jag känner inget flygbolag som krediterar segment ifall flyget get 0 poäng. Men hoppas jag har fel, det finns nån mer expert på det där säkert.

Jag har inte sökt på SAS hemsida om sådana flyg men jag orkar inte heller för det måste vara en helsikes uppdatering på gang med massa strul och jag litar på ingenting just nu.
Verkligen hoppas inte segmentkreditering försvinner, annars blir det nog slut på SK flyg för min del, definitivt. Det är ändå så lite poäng med nordiska flyg även under gamla tabellen så att det är segmenten som är viktigt där.

Nu verkar det ju som att det försämras rejält på longhaul för de billigaste biljetterna. Men ser man till Lufthansa vill jag minnas att man får 125 miles per ben inom Europa på de billiga biljetterna och med BA Göteborg-London blir det 163 Avios för billigaste biljetten. Däremot ger London-New York 865 Avios på billigaste biljetten. Ser ut som man tänkt rätt men ändå lite fel, om man nu vill harmonisera sig med konkurrenterna.

Ja, bokningsklass verkar ha betydelse (än så länge) Q-klass ger 2925 poäng, V-klass ger 2650 poäng, W-klass ger 2425 poäng,samtliga tillhör samma Fare Family (SAS Go). Såg också att detta inte är konsekvent för när jag testade en annan bokning gav Q-klass 2425 poäng. :confused: Ett annat exempel illustreras nedan. Den skarpögde ser att trots att det är Q-klass i båda riktningarna för bägge flygningarna så tjänar man olika poäng.

Visa bifogad bild 80081
Är det verkligen SAS-flyg på alla sträckor?

Toppen