Detta blev nog den så kallade spiken i kistan för min del. Jag tillhör gruppen som flyger GO i longhaul. Fem år i rad som EBG+ har det blivit men med den här förändringen är frågan om jag ens kommer att komma upp i EBG igen. Mycket tråkigt tycker jag att man inte värdesätter 24 longhaul legs + 10-talet kort-/medeldistans legs om året.
Möjligen lyckas jag med EBG om jag införskaffar Amex Elite, men jag undrar om jag vill gynna SAS ens på det sättet framöver. Förutom ifall man också ändrar reglerna så att ett EBG intjänat på detta vis också berättigar till Lifetime Gold, men det är ju knappast troligt.
Det blir nog till att styra mer mot Lufthansa nu för min del. Jag får undersöka vad som blir bäst.
Möjligen lyckas jag med EBG om jag införskaffar Amex Elite, men jag undrar om jag vill gynna SAS ens på det sättet framöver. Förutom ifall man också ändrar reglerna så att ett EBG intjänat på detta vis också berättigar till Lifetime Gold, men det är ju knappast troligt.
Det jag läst om LTG är bl a härifrån "EuroBonus Lifetime Gold Card" - ändrade krav efter sommaren? | Sida 20 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorVar har du läst att AMEX ELITE inte skulle bidra till Life Time Gold? Har inte läst eller hört detta.
Har själv flugit go light ett antal gånger, likaså business och first. Tycker ditt inlägg är direkt olämpligt! (rasistiskt)
Jag har inte hört att man skulle göra om programmet i den delen till "BA-typ" med separerad "valuta" och statuspoäng. Eller har dom, i så fall har jag missat det?Man nämner att intjäningen av baspoäng kommer att bli väldigt mycket lägre, frågan är om det då blir samma för "extrapoängen" som man normalt tjänar in på en flight.
Du kanske inte inser det själv, men att generalisera på det sätt du gjorde i ditt första inlägg är inte ok.Varför? Jag diskuterar framtida light produkt till en kundgrupp SAS inte har idag. Enkelt att separera denna genom att göra den markant annorlunda från vanliga SAS. Segmentering.