Senaste nytt

SAS sänker intjäning på billiga GO-biljetter med 96%?

Svante

Medlem
Detta blev nog den så kallade spiken i kistan för min del. Jag tillhör gruppen som flyger GO i longhaul. Fem år i rad som EBG+ har det blivit men med den här förändringen är frågan om jag ens kommer att komma upp i EBG igen. Mycket tråkigt tycker jag att man inte värdesätter 24 longhaul legs + 10-talet kort-/medeldistans legs om året.

Möjligen lyckas jag med EBG om jag införskaffar Amex Elite, men jag undrar om jag vill gynna SAS ens på det sättet framöver. Förutom ifall man också ändrar reglerna så att ett EBG intjänat på detta vis också berättigar till Lifetime Gold, men det är ju knappast troligt.

Det blir nog till att styra mer mot Lufthansa nu för min del. Jag får undersöka vad som blir bäst.

Var har du läst att AMEX ELITE inte skulle bidra till Life Time Gold? Har inte läst eller hört detta.
 

M@GNÜS

Medlem
Har själv flugit go light ett antal gånger, likaså business och first. Tycker ditt inlägg är direkt olämpligt!

EDIT: Moderator har ändrat detta inlägg för att ta bort citat från förra inlägg. MVH, Senator
 
Last edited by a moderator:

Nikje

Medlem
Möjligen lyckas jag med EBG om jag införskaffar Amex Elite, men jag undrar om jag vill gynna SAS ens på det sättet framöver. Förutom ifall man också ändrar reglerna så att ett EBG intjänat på detta vis också berättigar till Lifetime Gold, men det är ju knappast troligt.

Var har du läst att AMEX ELITE inte skulle bidra till Life Time Gold? Har inte läst eller hört detta.
Det jag läst om LTG är bl a härifrån "EuroBonus Lifetime Gold Card" - ändrade krav efter sommaren? | Sida 20 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Elite/MC Premium bör bidra enligt detta och andra inlägg när frågan diskuterats.
 

M.K

Medlem
Har själv flugit go light ett antal gånger, likaså business och first. Tycker ditt inlägg är direkt olämpligt! (rasistiskt)

Varför? Jag diskuterar framtida light produkt till en kundgrupp SAS inte har idag. Enkelt att separera denna genom att göra den markant annorlunda från vanliga SAS. Segmentering.
 

NotRyan

Medlem
Man nämner att intjäningen av baspoäng kommer att bli väldigt mycket lägre, frågan är om det då blir samma för "extrapoängen" som man normalt tjänar in på en flight.
Jag har inte hört att man skulle göra om programmet i den delen till "BA-typ" med separerad "valuta" och statuspoäng. Eller har dom, i så fall har jag missat det?

Idag tjänar man in baspoäng på flighter med Star Alliance (inkl. SAS) och Wideröe, i princip allt annat är extrapoäng (förutom bastarden statusgrundande poäng som fås av att ha kreditkorten). Man tjänar alltså INTE normalt bägge typerna av poäng på en flygning, så frågan är felaktig såvida dom inte gör om programmet i den delen!!!
 
Last edited:
Toppen