djacobsson
Medlem
CPH-DUS retur 6800kr, 250p, yeah där satt den!
Ledsen för att vara tjatig men jag fattar inte.Lufthansa har en mycket större marknad än lilla politiskt korrekta Skandinavien. Deras kunder inom Europa kräver en riktig Businessprodukt.
Nog för att det förekommer att SAS tar 15k till tyskland i plus, men hur vanligt är det? Det är att jämföra det mest extrema hos sas med standardpriset hos lufthansa. Jämförelsen haltar därmed rejält.Ledsen för att vara tjatig men jag fattar inte.
Lufthansa kostar i business mindre än 5 k till mängder av destinationer i Tyskland. Sas tar 15k för samma resa i premium economy. Vad gör att detta får fortsätta? För de företag som är låsta till economy är ett argument. Men varför vill då inte Lufthansa ha en premium economy och ta Sas kunder? Hade ju i praktiken räckt att skaffa en till gardin...
Men varför vill då inte Lufthansa ha en premium economy och ta Sas kunder? Hade ju i praktiken räckt att skaffa en till gardin...
Lufthansa har en mycket större marknad än lilla politiskt korrekta Skandinavien. Deras kunder inom Europa kräver en riktig Businessprodukt.
Håller helt med. Åkt Lufthansa C inom europa några gånger och har tyckt det är uruselt. (Man förväntar sig ju mer än eco+). De har inte ens champagne... Swiss produkt verkar trevlig men den har jag inte testat.Jag vet inte om Lufthansas short-haulprodukt borde klassifiseras som business class. Den är faktiskt ganska nära till SAS Plus, enda skillnad är garanterad fri mellansäte. Väldigt stor skillnad till dom bättre produkt i Europa (t.ex. British Airways, Finnair, Turkish) och även till Swiss eller Austrian. Men kanske inom Lufthansas kunder är det mer viktigt att den heter business class än att själva produkt är mer som premium economy.
Varför flyger du plus då? Tycker det är en bra produkt. Det är ju inte business...Var gång jag flyger SAS Plus inom Europa känner man sig lurad. Exakt samma säte som några rader bakom och dessutom inget blockat mittensäte! SAS känns mer och mer som Pay Premium Fly Budget We Screwed U 1 More Time. Med mina vanliga hopp ner till Zurich och Frankfurt kan det kvitta vart man sitter dock är det himla skönt på en 3 timmars flygning ner till Istanbul![]()
Jag vet inte om Lufthansas short-haulprodukt borde klassifiseras som business class. Den är faktiskt ganska nära till SAS Plus, enda skillnad är garanterad fri mellansäte.