Senaste nytt

SAS "Säkra EuroBonus Guld" kampanjlänk för alla

Antagligen inte bra idé då jag gissar att det är olika regler/villkor som gäller.
Jag har inte fått något mail från SAS om riktad erbjudande därför kan jag inte säga vad som skiljer.

Jag tror att det är samma erbjudande. Det vissa fick via mejl är nu öppet för alla via BC.se. Rätta mig gärna om jag har fel.

Har nu nästan bestämt mig för att göra två T/R på olika dagar. Skiljer nästan 2000:- på att göra allt på en dag mot att göra det på två dagar. Visst, man "förlorar" en dag, men det kontra 2000:- känns som om att det kanske är värt en dag extra?

4979:- (sas.se) mot 6722:- (ITA Matrix, som ej är bekräftat av resebyrå).

Den 19e går mini-eventet redan till PRG och fortsätter sedan till Monks. Det är otaktiskt att boka något som kommer tillbaka så sent... ;)

Både jag senator missar tyvärr detta lilla minievent då vi befinner oss på vulkanön. Det är jobbigt att välja när man måste ha roligt hela tiden.

Hur länge gäller Guld kortet efter att man gjort sina två Plus resor och vad behöver man göra för att behålla det?

Hur länge gäller Guld kortet efter att man gjort sina två Plus resor och vad behöver man göra för att behålla det?

Guld - SAS

"Du uppgraderas automatiskt till Guldmedlem när tillräckligt antal Baspoäng registrerats på ditt konto. Din kvalificeringstid på 12 månader startar med den månad du anmäler dig till EuroBonus. De viktigaste förmånerna har du redan från den dag du blir uppgraderad."

50 enkelresor eller 50.000 poäng för att behålla sitt EBG.

Ok, trodde det var "kampanj" på detta med. Då blir det nog ändå Aegean Gold för mig för 50 000 p / 50 enkel resor kommer jag inte upp i på ett år.

Jeg er lidt i tvivl om hvordan det fungerer med kvalificeringsperioder osv, da jeg aldrig har været andet end EBB. Det har jeg så overvejet at lave om på, men for mit vekommende kommer det meget an på hvor længe jeg vil være EBG.

Hvis min kvalificeringsperiode er fra 01/07/2013-30/06/2014, hvor længe er jeg så EBG?

Er det 12 måneder fra den kvalificerende flyvning der gælder, eller er det frem til næste kvalificeringsperiode?

Ok, trodde det var "kampanj" på detta med. Då blir det nog ändå Aegean Gold för mig för 50 000 p / 50 enkel resor kommer jag inte upp i på ett år.

Du har ju EBG ett år eller så även om du inte reser en meter till - törs man fråga vad du hade hoppats på för att tycka att erbjudandet skulle vara ok?

Låt säga att din kvalificeringssår är oktober-september, så får du ju EBG från och med nu (när du kvalificerar dig) samt ett år till, alltså ditt kvalificeringssår samt året därpå.
Så med andra ord till september 2015 i det här fallet.

Din intjäningperiod är 1/7/13-30/6/14 dvs ditt guld blir tom 30/6/15 + 3mån = 30/9/15 bör det bli.

Du blir omgående guld när du har utfört dina två legs i plus efter 31/10

he he en som var snabbare:cool:

Toppen