Senaste nytt

SAS "Säkra EuroBonus Guld" kampanjlänk för alla

Du har ju EBG ett år eller så även om du inte reser en meter till - törs man fråga vad du hade hoppats på för att tycka att erbjudandet skulle vara ok?

Eftersom jag inte fick kampanj mailet från början ansökte jag om ett Aegean kort istället då jag aldrig kommer över Silver nivån på EB. Guld kommer jag nå hos Aegean i början på 2014 som sedan gäller i 3 år. Hade EBG kampanjen även inneburit iallafall 2 års giltighet hade jag nog övervägt att lägga dryga 6000 kr "extra" nu i Oktober för att få EBG istället för Aegean Gold.

Eftersom jag inte fick kampanj mailet från början ansökte jag om ett Aegean kort istället då jag aldrig kommer över Silver nivån på EB. Guld kommer jag nå hos Aegean i början på 2014 som sedan gäller i 3 år. Hade EBG kampanjen även inneburit iallafall 2 års giltighet hade jag nog övervägt att lägga dryga 6000 kr "extra" nu i Oktober för att få EBG istället för Aegean Gold.

Hur ser ditt kvalificeringssår ut?

Oktober är väldigt fullspäckat för mig och jag antar att de flesta prisvärda destinationer är slut från ARN men jag registrerade mig i alla fall så kan jag hålla utkik. Vad jag ska med SAS EBG till när jag har A3 vet jag inte men what the heck..

Finns det något på helger kvar eller är det endast Tisdag, Onsdag osv kvar? Ni som kollat dvs..

ARN-PRG T/R finns för 4.500 SEK i alla fall över helg. Vet inte om jag vill slänga iväg 9.000 SEK dock.

Last edited:

Men du får i princip 2 år (t o m mer). I mitt fall har jag 1/10-30/9 som kvalifiseringsår. Det innebär 2013/2014 samt 2014/2015 och dessutom 3 extra månader. Det innebär EBG till 2015-12-31. Dvs DRYGT 2 år. Allt för ca 6.000. Hur kan det vara en dålig kampanj?????

Thank you!
You are now signed up for this campaign. See you onboard soon!
Always quote your membership number when you book your flights and at check-in. Remember, book and fly two SAS Plus round trips from/to the Nordic countries to Europe between September 30th and October 31st 2013.

Oktober är väldigt fullspäckat för mig och jag antar att de flesta prisvärda destinationer är slut från ARN men jag registrerade mig i alla fall så kan jag hålla utkik. Vad jag ska med SAS EBG till när jag har A3 vet jag inte men what the heck..

Finns det något på helger kvar eller är det endast Tisdag, Onsdag osv kvar? Ni som kollat dvs..

ARN-VCE finns några helger, "synd" bara att MD-80 eventet också är i oktober. Mycket resor nu...

Men du får i princip 2 år (t o m mer). I mitt fall har jag 1/10-30/9 som kvalifiseringsår. Det innebär 2013/2014 samt 2014/2015 och dessutom 3 extra månader. Det innebär EBG till 2015-12-31. Dvs DRYGT 2 år. Allt för ca 6.000. Hur kan det vara en dålig kampanj?????

Kan inte se att jag skrivit att det är en dålig kampanj nånstans. För min del ska det dock vägas upp mot att betala dryga 6000 kr extra + tid mot att jag får Aegean Gold på "riktiga" resor i början på 2014.

3.100 SEK för ARN-VCE. Det är nog taget. 45 minuter i Venedig är inte fel:rolleyes:
Tack fcx för tipset. Har du något mer bra tips? :)

Last edited:
Men en skillnad är det mot Aegean. Nu får du ditt kort direkt om du vill börja använda detta mot dina "riktiga" resor.
Vi är många som har olika kort i många olika allianser här på BC. I mitt fall ser jag det som att jag kan koncentrera mig på att
fylla på flying blue och AA nästa år utan att förlora EBG.

Toppen