intuition
Medlem
'Paxen' heter det väl.... Eller har jag missat något i pilotfackets inställning till SAS kunder?
'Paxen' heter det väl.... Eller har jag missat något i pilotfackets inställning till SAS kunder?
Tja, om det blir strejk får väl Gabbe hämta paxet istället.'Paxen' heter det väl.![]()
Det har generellt varit rätt tyst med nyheter om detta, väl? Jag kan bara hitta ett allmänt hållet uttalande från pilotfacket i samband med att SAS Forward-planen presenterade för en månad sedan: Svensk Pilotförening om SAS sparpaket: Vi kommer att ageraMindre än 10 dagar tills avtalet löper ut nästa fredag 1 april, och inget strejkvarsel ännu?
Mindre än 10 dagar tills avtalet löper ut nästa fredag 1 april, och inget strejkvarsel ännu?
SAS/pilotfacket brukar vänta tills jag ska flyga med dem så blir väl strejk i slutet av maj….Kan förklaringen vara att SAS ännu inte är helt på det klara med vilket avtal de kan överleva med, eftersom detaljerna i SAS Forward inte är klara än? Förra gången blev det ju ett treårsavtal.
Ja, fast som medveten resenär är det bra att ha koll på datum när eventuella konflikter skulle kunna uppstå så att man kan boka ett bolag som inte har strejkrisk ifall det är en viktig resa. Gäller naturligtvis alla bolag och inte bara SAS.Jag tycker att BC inte ska spekulera om/när det blir strejk hos SAS
Diskutera när det eventuellt ligger ett strejkvarsel på bordet!