Spridningseffekten som jag talat om. Detta pengar man kan påverka direkt, troligen timanställda etc Man måste kapa de kostnader man kan och förbereda för stålbad om man överlever, tyvärr är det ju en konsekvens. Detta i omedelbara närområdet.SAS varslar över 1000 personer till följd av pilotstrejken.
SAS har till följd av strejken varslat över 1000 personer ur kabinpersonalen.
– Det är riktigt. Det är cirka 930 kabinananställda, bekräfter presschef Knut Morten Johansen till VG.
Texten uppdateras
SAS varslar över 1000 personer till följd av pilotstrejken | SvD
Ifølge leder i Norsk Kabinforening, Pål Røine, er de permitterte kabinansatte alle Norske fagforeningsengasjerte, ettersom reglementet for permitteringer er annerledes i Sverige og Danmark.
SAS varslar över 1000 personer till följd av pilotstrejken.
SAS har till följd av strejken varslat över 1000 personer ur kabinpersonalen.
– Det är riktigt. Det är cirka 930 kabinananställda, bekräfter presschef Knut Morten Johansen till VG.
Texten uppdateras
SAS varslar över 1000 personer till följd av pilotstrejken | SvD
Samma här, 250€
Samt att jag tjatade till mig de ursprungliga poängen. Men då var det inte strejk
Säkert teknisk planering. De har nog ett gäng timanställda som de kan friställa först.Permittering i Sverige innebär väl att de får ha kvar lönen, så ganska meningslöst.
och lockout måste meddelas 7 dagar innan, tror jag?
I Norge däremot Permittering i Norge | Nordiskt samarbete
...arbetsgivaren under permitteringen fråntas skyldigheten att betala dig lön
Visst finns det en poäng i artikeln nedan att man säger: Vi tjänar sämre än Norweigan & Ryanair (filmen som länkades tidigare, utan att jag har koll på hur deras villkor då ser ut som kan vara väsentligt mycket tuffare eller annorlunda/inte jämförbara) och vi jämför oss med Europa men ta inte in Europapiloter i vårt stall.Kabinansatte i SAS støtter de streikende pilotene, men frykter permitteringer - Aftenposten
Nå står også bakke- og kabinansatte i SAS i fare for å bli permittert, forklarer Nyberg.
Da vil de stå uten lønn de tre første dagene av permitteringen, før den enkelte kan få dagpenger.
– Vår fagforening, Parat, gir permitteringsstøtte disse karensdagene, men for en lavlønnsgruppe som oss vil det uansett føre til en økonomisk påkjenning.
– Jeg tror dessverre det kommer til å skje, det er en helt reell trussel for oss kabinansatte. Tre dager uten lønn er en belastning, sier Nyberg.