Det tror jag gick tidigare. Tror det är automatiskt i systemstödet men inte kopplat till att planet går eller inte...Johans00 skrev:Kan checka in på en flygning imorgon, bra tecken eller SK IT?Visa bifogad bild 89901Klicka för att utvidga...
Min flight CPH-TXL i morgon 12.15 är öppen för incheckning... Men med ilsket röd varningstext "Unfortunately, there may be a disruption that affects your flight. In case of disruption we'll rebook you on the next "Johans00 skrev:Kan checka in på en flygning imorgon, bra tecken eller SK IT?Klicka för att utvidga...
Bokade om för en stund sedan. Flighten var fortfarande inte inställd, men kundservice konstaterade att "den kommer bli inställd". Så nu med Swiss via ZRH. Helt ok lösning. Kunde välja och vraka bland avgångar med olika connections. Bäst av allt <1min kötid som EBD. Bra där!Kris skrev:Min flight CPH-TXL i morgon 12.15 är öppen för incheckning... Men med ilsket röd varningstext "Unfortunately, there may be a disruption that affects your flight. In case of disruption we'll rebook you on the next "Klicka för att utvidga...
Även jag fick övertyga om att boka om trots att själva flighterna inte är ställda i deras system, räckte med att hänvisa till press release. Ombokad 4 pers med BA via London till San Fransisco. Nöjd ändå att det gick att lösa. Känns som om det framför att är connection-flyg ner till Europa som det är trångt på...Kris skrev:Bokade om för en stund sedan. Flighten var fortfarande inte inställd, men kundservice konstaterade att "den kommer bli inställd". Så nu med Swiss via ZRH. Helt ok lösning. Kunde välja och vraka bland avgångar med olika connections. Bäst av allt <1min kötid som EBD. Bra där!Klicka för att utvidga...
Allt annat är bra detta!M.K skrev:Fortsatt går min flight imorgon, direktflyg med en -700. Check in klar så bara vänta. Det måste sitta många som mig och bara vänta överallt i Europa och världen. Tröttsamt.Klicka för att utvidga...
Samma nummer. Du knappar bara in ditt Eurobonusnummer i början av samtalet.airborn skrev:sorry for att vara OT, men vad är numret till Diamant kundtjänst? har fått nej av den vanliga kundtjänsten på ombokning och tänkte testa de och se om de bokar om i goodwill. Kan inte sitta och vänta på flighten till SFO i övermorgon.Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Samma nummer. Du knappar bara in ditt Eurobonusnummer i början av samtalet.Klicka för att utvidga...
Stora spridningseffekter. De ser helt enkelt inte hela bilden.M.K skrev:Verkligen inte, träffat massor av norska SAS pax i denna stad som också är inbokade imorgon. Det förloras stora arbetsinkomster pga strejken och den allmänna irritationen växer helt klart.Klicka för att utvidga...
I appen så är ju Diamond service 08-7974000, förmodligen så hamnar du på samma ställe men du kan ju alltid prova!airborn skrev:hm..då är det kört... tackKlicka för att utvidga...
Hemsidan också. Det är samma nummer, finns ingen Diamondlinje. Däremot har ju förtur visat sig vara bra för många av oss här.aldrighemma skrev:I appen så är ju Diamond service 08-7974000, förmodligen så hamnar du på samma ställe men du kan ju alltid prova!Klicka för att utvidga...
Aha! Jag brukar alltid ringa 727727 numret, kände inte igen utlandsnumret...Agö skrev:Hemsidan också. Det är samma nummer, finns ingen Diamondlinje. Däremot har ju förtur visat sig vara bra för många av oss här.Visa bifogad bild 89904Klicka för att utvidga...
Är irritationen i första hand mot SAS eller Piloterna? Eller får de ungefär lika hårda slängar båda?M.K skrev:Verkligen inte, träffat massor av norska SAS pax i denna stad som också är inbokade imorgon. Det förloras stora arbetsinkomster pga strejken och den allmänna irritationen växer helt klart.Klicka för att utvidga...
Tror att rätt många lever i bilden av att "det blir folk som får ställa in sina semestrar" som problemscenariot i första hand, och i andra hand de som "fastnar ute i världen och inte kommer hem". Till antal stämmer det antagligen, men "samhällsekonomiskt" är det nog inte de som är värst.Vera skrev:Stora spridningseffekter. De ser helt enkelt inte hela bilden.Klicka för att utvidga...
Ursäkta vad menas med -700.M.K skrev:Fortsatt går min flight imorgon, direktflyg med en -700. Check in klar så bara vänta. Det måste sitta många som mig och bara vänta överallt i Europa och världen. Tröttsamt.Klicka för att utvidga...
Jag skulle gissa på 737-700. Vilket indikerar sas egen personal eftersom väl sas Ireland endast flyger airbus.011430121 skrev:Ursäkta vad menas med -700.Klicka för att utvidga...