mano81
Medlem
Den sträckan leasas ju via cityjet. Ska inte påverkas vad jag vet. Men kanske bäst att dubbelkolla.
Som jag har förstått det så är utresan en ren SAS-flight medan hemresan är med cityjet.
Den sträckan leasas ju via cityjet. Ska inte påverkas vad jag vet. Men kanske bäst att dubbelkolla.
Som jag har förstått det så är utresan en ren SAS-flight medan hemresan är med cityjet.
Som jag förstår det enl.
Så bör man kunna kräva sina baspoäng från SAS om man blir ombokad (dvs om nu den nya (om)bokningen inte skulle ge mer baspoäng gissar jag på), right?
- Poäng för inställda flygningar: Om du ofrivilligt flyttas från SAS till ett annat flygbolag eller annat transportmedel kan du begära dina poäng för den ursprungliga resplanen. Kontakta medlemsservice.
Det kan (om du vill stå i kö i timmar) vara värt att ringa. Första frågan jag fick var ”är ditt flyg inställt?” Varpå jag svarade ”nej, men enligt kollen på er hemsida kommer det ställas in vid strejk och nu är det ju strejk.” Då kollade han själv att det var korrekt och sedan bokades jag om. Desto tidigare du är ute, desto större chans att knipa platser. Ha egna förslag redo...Jag flyger till Chicago imorgon, business award med sas. Det är väl ingen idé jag ställer mig i telefonkö hos SAS nu, utan jag ska vänta till flighten verkligen är inställd?
Piloternas löner är anledningen till strejken. Man får enligt dig inte diskutera anledningen till strejken. Really?Kan vi inte försöka hålla oss till tips om vad som händer med ombokningar, hur man ser på awardbiljetter, mm som berör de som måste boka om och om det kommer förslag på ombokning innan man själv tar kontakt med SAS samt övriga tips till oss som har bokningar nu under strejken.
Diskutera piloternas löner kan väl göras under en egen tråd. Det är ändå inget vi kan påverka oavsett vad vi tycker.
Economy från plus för min del.Har följande bokning:
2019-05-01
ARN-NCE SK1827, bokningsklass A
2019-05-05
NCE-OSL, SK4706, bokningsklass J
OSL-ARN, SK486, bokningsklass J
Får hoppas att det löst sig till 1a maj
Som jag förstår det enl.
Så bör man kunna kräva sina baspoäng från SAS om man blir ombokad (dvs om nu den nya (om)bokningen inte skulle ge mer baspoäng gissar jag på), right?
- Poäng för inställda flygningar: Om du ofrivilligt flyttas från SAS till ett annat flygbolag eller annat transportmedel kan du begära dina poäng för den ursprungliga resplanen. Kontakta medlemsservice.
Ni som blivit ombokade och skulle rest SAS Plus har ni fått business, premium eco eller eco?