Diskuteras tidigare i trådenVet vi om SAS Ireland påverkas av varslet?
Ringde och kollade med kundtjänst. De kunde inte garantera att SAS Ireland flyger som vanligt eftersom det tydligen kan finnas piloter där som är anslutna till Pilotföreningen. Jag har en resa till London den 26 april och får samma information om risk för störningar och möjlighet att boka om som övriga i tråden när jag loggar in.
Det har tidigare rapporterats att vissa av sas Ireland piloterna är anslutna till samma fack. Dock knappast alla.
Det blir ju en intressant utveckling om alla de på underleverantör går helt obehindrat och mainline inte. Det ökar onekligen incitamenten ytterligare till att lägga ut mer verksamhet på underleverantörer, men det gäller att ha många olika leverantörer med olika baser. Det gynnar knappast någon av parterna på lång sikt (men det är väl ungefär så som lcc agerat och lyckats rätt bra..)
Ja det verkar onekligen som regelverket svängt. Det blir dyrt för SAS att ta igen kostnaden och det måste tas av resenärer i slutändan. Jag vet ju att Birdstrike inte längre är extraordinärt. Det finns många domar kring det.Det där är garanterat skrivet innan senaste domstolsutslaget
Airline on Strike? Not an Extraordinary Circumstance, Rules ECJ - AirHelp