Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Vet vi om SAS Ireland påverkas av varslet?
Diskuteras tidigare i tråden

Ringde och kollade med kundtjänst. De kunde inte garantera att SAS Ireland flyger som vanligt eftersom det tydligen kan finnas piloter där som är anslutna till Pilotföreningen. Jag har en resa till London den 26 april och får samma information om risk för störningar och möjlighet att boka om som övriga i tråden när jag loggar in.

Det har tidigare rapporterats att vissa av sas Ireland piloterna är anslutna till samma fack. Dock knappast alla.

Det blir ju en intressant utveckling om alla de på underleverantör går helt obehindrat och mainline inte. Det ökar onekligen incitamenten ytterligare till att lägga ut mer verksamhet på underleverantörer, men det gäller att ha många olika leverantörer med olika baser. Det gynnar knappast någon av parterna på lång sikt (men det är väl ungefär så som lcc agerat och lyckats rätt bra..)

Loungen på ARN T4 lär ju stå tom om alla SAS inrikesflyg ställs in,
hur har de gjort tidigare? stängt helt och hållet? släppt in de som blivit ombokade till norsken?

• Gilla
Reactions: Hok
Typ en timme innan nya infon från SAS gällande strejken checkade jag in på min flight imorgon T/R till Göteborg, hemresa igen på måndag 29/4. Verkar inte hitta någon möjlighet till ombokning på Mina Bokningar. Gissar att det har att göra med att jag redan är incheckad?

Har jobbresa den 28e till Atlanta. Idag fsåg jag till att resebyrån fick göra en till bokning med Lufthansa samma datum (fullt återbetalbar) så ser jag vad som händer. Strejk på fredag avbokar resebyrån SAS, inte strejk så avbokas luftwaffe..

Toppen