Ska flyga ARN-LHR den 26 april. Står dock på bokningsbekräftelsen att det är SAS Ireland. Någon som vet om de omfattas av en eventuell strejk?
Nej, men det kan ju hända att de används på andra rutter då.
Ska flyga ARN-LHR den 26 april. Står dock på bokningsbekräftelsen att det är SAS Ireland. Någon som vet om de omfattas av en eventuell strejk?
Det låter som strejkbryteri. Det tror jag inte på alls.Nej, men det kan ju hända att de används på andra rutter då.![]()
Det låter som strejkbryteri. Det tror jag inte på alls.
I alla fall är det en gråzon, men inte helt klart då SAIL har dykt upp lite här och var i linjenätet redan tidigare, dock lär dom ju behövas på exempelvis London-linjernaDet låter som strejkbryteri. Det tror jag inte på alls.
Okej, tack för svar. Då köper jag en återbetalningsbar biljett med ett annat bolag för säkerhets skull.
Chans absolut. Det du bör göra är att noggrant kontrollera alternativa rutter i förväg och vara proaktiv, dvs. vara beredd att ringa tidig morgon den 26 april för att fixa ombokning. Se till att ha dina tilltänka flightnummer redo inkl. anslutningsflyg. Bekymret med strejk är att du inte är ensam om att ha problem...Åker till Japan via CPH just 26 April med hela familjen som är bokad med 2-4-1 checkar. En resa som är bokad sedan 8 månader tillbaka. I dagsläget har vi ingen möjlighet att boka om flyget till exempelvis 25 April. Finns det en chans att de kan boka om en med Lufthansa eller Swiss Airlines? Jag struntar i hur vi kommer dit, bara vi kommer iväg...
Chans absolut. Det du bör göra är att noggrant kontrollera alternativa rutter i förväg och vara proaktiv, dvs. vara beredd att ringa tidig morgon den 26 april för att fixa ombokning. Se till att ha dina tilltänka flightnummer redo inkl. anslutningsflyg. Bekymret med strejk är att du inte är ensam om att ha problem...
De kan (och ska) om inga andra jämförbara alternativ till din belåtelse föreslås även kolla utanför egna bolaget/alliansen men det sker rätt sällan.Tack snälla för svar! Jag antar att de inte kan omboka med andra flygbolag utan det är endast Star Alliance som gäller? Ser nämligen att FinnAir har bra flygtider dit. Får annars kolla Lufthansa, Swiss, Singapore och Thai och se hur de flyger till Japan den 26:e april.